فرماندار شهرستان آران و بیدگل:

استفاده از طرح مشوق بیمه کارفرمایی

کارفرمایان و صاحبان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی و کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونای این شهرستان می‌توانند از طرح مشوق بیمه کارفرمایی استفاده کنند.

 استفاده از طرح مشوق بیمه کارفرمایی

به گزارش اقتصاد آینده به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل ؛ دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار این شهرستان اظهار داشت: کارفرمایان و صاحبان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی و کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در شهرستان آران و بیدگل می‌توانند از طرح مشوق بیمه کارفرمایی استفاده کنند ، وی هدف از اجرای این طرح را تحرک به بازار کار کشور و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید عنوان کرد و افزود: این طرح در راستای اجرای بند الف تبصره 18 قوانین بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل تشریح کرد: کلیه کارفرمایان کارگاه‌ها و موسسات مشمول این طرح در صورت بکارگماری نیروی کار جدید، مشمول استفاده از مشوق بیمه‌ای حداکثر به مدت 2 سال خواهند بود،وی ادامه داد: در این طرح وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه 3 درصد حداقل دستمزد تعیین‌شده از سوی شورای عالی کار به صورت ماهانه از سوی دولت به حساب کارفرما واریز می‌شود.
دکتر بایبوردی اضافه کرد: افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بیکار شده از کارگاه‌های به شدت‌آسیب‌دیده از بیماری کرونا در صورت بازگشت به شغل قبلی یا جذب در سایر واحدهای اقتصادی می‌تواند از مزایای طرح مشوق بهره‌مند شود. 
پرداخت وجه مشوق از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان مستقیماً به حساب کارفرما، امکان بهره مندی واحدهای آسیب دیده از کرونا از طرح حتی با بکارگیری مجدد نیروی بیکار شده قبلی، امکان بهره مندی کارگاه های جدیدالتاسیس، امکان استفاده از بیمه بیکاری برای افراد جذب شده در قالب طرح در صورت بیکار شدن از دیگر مزایای طرح فوق است.
 شرایط احراز نیروی کار جدید در این طرح  داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر و حداکثر 38 سال سن می‌باشد که در مجموع حداکثر سابقه تامین اجتماعی وی از 36 ماه باید تمام‌تر باشد و ملزم است در سامانه طرح مشوق به نشانی: moshavegh.mcls.gov.ir    ثبت‌نام کند.
دارا بودن مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذیربط، داشتن کد بیمه کارگاهی و ثبت‌نام در سامانه طرح مشوق به نشانی: moshavegh.mcls.gov.ir   از جمله شرایط کارفرمایان متقاضی شرکت در این طرح است که تعداد نیروی کار جدید مشمول طرح بر اساس نیروی کار مازاد بر بیشترین تعداد بیمه‌شدگان دو ماه قبل از ثبت‌نام کارگاه در زمان ثبت‌نام در سامانه تعیین می‌شود.
افرادی که از دوره مقدماتی طرح کارورزی(دوره سه ماهه) در کارگاه‌ها و موسسات استفاده کرده‌اند حداکثر می‌توانند تا 21 ماه از مشوق بیمه‌ای استفاده کنند.
بررسی و تایید درخواست مشوق در سامانه طرح مشوق، توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل و استان اصفهان انجام می‌شود و متقاضیان و کارفرمایان جهت استفاده از این طرح با واحد اشتغال اداره‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان تماس حاصل کنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید