کد خبر: 257028
۰
۰
نسخه چاپی

مهارت های گفتگو در میان اعضای خانواده تقویت شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز ارسلان زارع پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گیلان با تأکید بر ضرورت توجه به سلامت خانواده به ویژه زنان، اظهار کرد: سلامت خانواده و بانوان و موضوعات فرهنگی و اجتماعی از مهم‌ترین مباحث در استان است.

وی بر ضرورت وجود نگاه کارشناسانه به مشکلات و معضلات حوزه بانوان و خانواده تأکید و اضافه کرد: باید به یک برنامه ریزی درست و عملیاتی در راستای حل این مشکلات گام برداریم.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه امروز اختلالات ارتباطی میان خانواده‌ها به یک معضل در جامعه تبدیل شده است، گفت: عدم گفتگو بین اعضای خانواده از بی توجهی به آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه مهارت‌های گفتگو نشأت می‌گیرد که باید به آن توجه شود.

وی به تهیه طرح گفتگوی ملی خانواده توسط دولت برای تحکیم بنیان خانواده اشاره و تصریح کرد: به مسائل اجتماعی به ویژه در حوزه زنان در سیاست گذاری‌های کلان توجه خاصی شده تا از میزان آسیب‌های اجتماعی کاسته شود.

زارع با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا سبک زندگی تغییر کرده است، افزود: امروز استفاده از دولت الکترونیک به بخشی از زندگی آحاد جامعه گره خورده است و استفاده از این فناوری‌ها برای مدیریت کرونا بسیاری تأثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه به نقش زنان در مقابله با ویروس کرونا نیز اشاره و اضافه کرد: انتقال آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا در سطح خانواده‌ها بر عهده بانوان است که در سطح جامعه نیز به مقابله و مدیریت ویروس کرونا کمک می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح «آمران سلامت» توسط هلال احمر، افزود: اجرای طرح‌های پیشگیرانه نقش مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه دارد و باید در این مسیر از مشارکت و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و خیران نیز بهره گیری شود.

وی با بیان اینکه پایش و کنترل وضعیت سلامت اجتماعی کودکان امری مهم است، ادامه داد: باید ضمن بررسی آماری، اقدامات مداخله‌ای علمی و کارشناسی و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید