کد خبر: 259945
۰
۰
نسخه چاپی

یزد نیازمند سند توسعه گردشگری/ناتوانی در بهره گیری از ظرفیت ها

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمدصالح جوکار ظهر امروز در نشست کارگروه مشورتی گردشگری نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری نمایندگان مجلس از مشورت نخبگان جامعه در قانون‌گذاری اظهار داشت: همه باید در مباحث مختلف از جمله قانون‌گذاری، نظارت بر اجرای قانون و دیگر حوزه‌ها مشورت‌پذیر باشند.

وی تصریح کرد: شرایط کار نباید به گونه‌ای پیش برود که نماینده‌ای بخواهد به خودی خود در تمام حوزه‌ها ورود پیدا کند و بدون داشتن نظارت تخصصی حرف‌هایی بزند که شاید هیچ نتیجه‌ای هم نداشته باشد.

نماینده مردم یزد، اشکذر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهره‌گیری از نظرات نخبگان و متخصصین در زمینه‌های مختلف اهمیت بسیار بالایی دارد و ما در پیشبرد مسائل مختلف از جمله ملی و استانی به طور قطع موفق‌تر عمل می‌کنیم.

جوکار گفت: یکی از دلایل اینکه در میدان عمل ببینیم قوانینی در مجلس تصویب می‌شود ولی به مرحله تحقق و عملیاتی شدن نمی‌رسد، این است که نماینده از موضوعات مختلفی که در جامعه وجود دارد اطلاع پیدا نمی‌کند، این ضعف می‌تواند با مشورت‌ها برطرف شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های گردشگری استان یزد و کشور اشاره کرد و گفت: صنعت گردشگری به خودی خود می‌تواند مزایایی برای ما داشته باشد و علاوه بر آن مزیت ساز هم باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه ما به گردشگری در حوزه مزیت‌سازی آن باشد گفت: این صنعت برای ما اشتغال، درآمد و ارزش افزوده بالایی داشته باشد و به اعتقاد من بهترین و آبرومندترین شغل، فعالیت در این صنعت است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه گردشگری این پتانسیل و ظرفیت وجود دارد که فارغ‌التحصیلان گردشگری به خوبی جذب شوند و مشکل اشتغال استان و کشور را رفع کنیم.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه گردشگری در طول سال‌های قبل انصافاً کارهای خوبی صورت گرفته و کتمان نمی‌کنیم ولی با این حال وقتی نگاه می‌کنیم، به لحاظ رتبه‌بندی ما در بین کشور گردشگر خیز جهان، رتبه خوبی نداریم.

جوکار با بیان اینکه این مشکل به مسائلی از جمله نبود زیرساخت‌های کافی، عدم بهره‌گیری از نیروی متخصص به تعداد مورد نیاز، مباحث آموزشی و مسائلی از این قبیل بر می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه ما بهترین جاذبه‌های گردشگری جهان را در کشورمان داریم تصریح کرد: ایران در حوزه ظرفیت‌های گردشگری جزو رتبه‌های برتر کشورهای جهان قرار دارد ولی نتوانستیم از این ظرفیت‌ها به درستی بهره‌گیری کنیم.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نخستین خواسته خود از کارگروه مشورتی گردشگری را تدوین سند توسعه گردشگری استان دانست و گفت: یکی از مسائل بسیار مهمی که در فراکسیون گردشگری مجلس در حال انجام است، تدوین سند توسعه گردشگری ملی است.

وی ادامه داد: این سند در سطح ملی در حال تدوین است ولی در ارتباط با یزد واقعاً ما نتواستیم هنوز آنچنان که باید و شاید کار کنیم، یزد به ثبت جهانی رسیده و مجموعه‌های نابی هم در این استان داریم ولی از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها تا به الان چقدر توانستیم استفاده کنیم.

جوکار با طرح این سوال که آیا ما تاکنون استانداردهای یک شهر جهانی را در یزد ایجاد کردیم یا خیر گفت: تدوین این سند زمینه‌ای فراهم می‌کند که همه مسئولان مرتبط با حوزه گردشگری استان یزد بتوانند در یک مسیر حرکت کنند و زمینه توسعه هرچه بیشتر استان در حوزه گردشگری را به وجود آورند.

در این نشست اعضای کارگروه مشورتی گردشگری که از فعالان این صنعت در استان یزد هستند به بیان نقطه نظرات خود در ارتباط با مشکلات و چالش‌های پیش روی گردشگری استان پرداختند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید