کد خبر: 260577
۰
۰
نسخه چاپی

۱۱ هزار شناور غیر مجاز صیادی در هرمزگان فعالیت می کنند

به گزارش اقتصادآینده نیوز، ابراهیم عالی زاده گفت: بدون شک طرح ممنوعیت صید غیرمجاز در سرتاسر استان تداوم خواهد داشت و حمایت جامعه صیادی و مسئولین نقش مهمی در ادامه آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه شیلات تمامی تلاش و امکانات خود را برای کنترل و کاهش صید غیر مجاز به کار گرفته است گفت: صید غیرمجاز پدیده ای بسیار زیان آوراست که رفع و کنترل آن نیازمند همکاری و توجه همه مسئولین و مردم با نگاهی استانی و ملی است.

عالی زاده با اشاره به پیامدهای بی شمار صید غیر مجاز و اصلی ترین عامل نابودی ذخایرآبزیان در هرمزگان، از صید غیرمجاز به عنوان یکی از عوامل مهم در بازدارندگی توسعه صیادی و صید پایدار استان هرمزگان یاد کرد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با بیان اینکه آمارهای غیر رسمی نشان می دهد بالغ بر ۱۱ هزار شناور غیر مجاز صیادی در استان فعالیت می کنند گفت: صیادان غیر مجاز با صید بچه ماهی، میگو و مولدهای ماهی جلوی رشد و تکثیر آبزیان در دریا را می گیرند و ادامه این روند نابودی و کاهش چشمگیر ذخایر آبزیان را به دنبال داشته و خواهد داشت.

در ادامه فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: طرح پاک سازی سواحل، بنادر و اسکله های صیادی شهرستان جاسک از ادوات صیادی غیر مجاز با تجمیع نفرات و تجیهزات پایگاه های حفاظت منابع آبزیان شهرستان های قشم، بندرعباس، سیریک، میناب، جاسک و ستاد فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات در طول نوار ساحلی شهرستان جاسک با هماهنگی فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزیان سازمان شیلات ایران، مدیر کل شیلات استان و اخذ دستور قضایی از حوزه قضایی جاسک و با هماهنگی معاونت مرزبانی استان انجام شد.

سرهنگ محمد حسن آزادی با بیان اینکه این طرح با انجام کار اطلاعاتی با بهره گیری از منابع محلی، نقاط آلوده شناسایی و انجام بیش از ۴۸ ساعت عملیات شبانه روزی غافلگیرانه، ضربتی و میدانی با هفت دستگاه خودروی سازمانی و استعداد ۲۲ نفر نیرو صورت پذیرفت گفت: خوشبختانه با اجرای این عملیات شادی و رضایت مندی به جامعه صیادی شهرستان جاسک برگردانده شد.

آزادی بیان کرد توقیف سه دستگاه تراکتور فاقد مجوز مشارکت کننده در صید پره، توقیف سه دستگاه تور پره و ادوات متعلق به آن با بیش از سه هزار متر تور، کشف و توقیف یک فروند لنج ترالی غیر مجاز همراه یک دستگاه تور ترال و ۱۰۰ کیلو گرم ماهی، دستگیری ۱۰ نفر متهم در عملیات دریایی و ساحلی، کشف و توقیف ۵۰ طاقه تور منوفلامنت، پنج جفت تخته ترال قایقی و همچنین کشف و توقیف دو دستگاه تور پرساین غیر مجاز را بخشی از نتایج به دست آمده این عملیات خواند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اظهار کرد: تمامی کشفیات، توقیفات و متهمان دستگیر شده پس از دلالت به پایگاه حفاظت منابع شیلات آبزیان شهرستان، صورت جلسه و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می گردند و این طرح با هماهنگی های انجام شده بدون شک ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید