کد خبر: 260903
۰
۰
نسخه چاپی

موافقت با بازنشستگی پیش از موعد ۷۴۶ نفر در لرستان

به گزارش اقتصادآینده نیوز علی آشتاب امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد ۸ ماهه سال جاری کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در استان اظهار داشت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان‌آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور مورد بررسی قرار گیرد.

وی، تصریح کرد: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور در ۸ ماهه سال جاری، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور با تشکیل ۳۱ جلسه و کمیته تجدیدنظر مربوطه با تشکیل ۱۱ جلسه نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور اقدام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، ادامه داد: از تعداد هزار و پنج درخواست که در کمیته بدوی و تجدیدنظر مطرح شده، ۷۴۶ درخواست مورد تائید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

آشتاب، اضافه کرد: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور، کارگران بیمه شده این‌گونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

وی، بیان کرد: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به‌صورت دوره‌ای و زمان‌بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط و به‌خصوص ضدعفونی کردن مرتب واحدهای خود در مقابله با ویروس کرونا هستند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید