کد خبر: 261245
۰
۰
نسخه چاپی

کاهش ۵۶ درصدی بستری‌های کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی

به گزارش اقتصادآینده نیوز، محمود ثمینی امروز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا از تصویب طرح منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد در مناطق مختلف کشور در وضعیت زرد خبر داد.

وی تصریح کرد: این محدودیت‌ها به تشخیص استانداران سراسر کشور اعمال خواهد شد و با توجه به زیرساخت‌های آماده‌ای که در استان لرستان داریم این موضوع شامل شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد خواهد شد و در صورت فراهم شدن شرایط، منع تردد شبانه در سایر شهرهای استان اعمال خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان ضمن تقدیر از اقشار مختلف و مردم خوب لرستان که با رعایت محدودیت‌ها موجب کاهش مراجعین به مراکز درمانی، کم شدن تعداد بستری‌ها و پایین آمدن آمار مرگ و میر شدند، اظهار داشت: در این زمینه عواملی از جمله اجرای طرح سردار شهید قاسم سلیمانی مؤثر بوده که در این طرح تمرکز بر بحث پیشگیری از کرونا است و شامل سه فاز اصلی مراقبت، حمایت و نظارت است که با همکاری و هماهنگی مرکز بهداشت، علوم پزشکی، سازمان بسیج و هلال احمر انجام گرفته است.

ثمینی تصریح کرد: در این طرح بیماریابی و کمک رسانی به خانواده‌های بی بضاعت در پیشگیری و ابتلاء نقش مؤثری داشته است که در لرستان ۱۰ هزار و ۳۳۶ خانوار را شامل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و با همکاری چشمگیر مردم ۵۴ درصد در زمینه ابتلاء به بیماری، ۵۶ درصد در زمینه بستری و ۲۲ درصد در زمینه مرگ و میر کاهش آمار داشته ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اعلام وضعیت بیماری در لرستان گفت: وضعیت مرکز استان نارنجی و سایر شهرستان‌ها زرد است و این موضوع به معنای شرایط عادی نیست، لذا مردم باید مراقب باشند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از شیوع مجدد بیماری جلوگیری شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید