کد خبر: 261513
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم کاهش جرایم در لرستان/ وقوع حتی یک سرقت هم قابل قبول نیست

به گزارش اقتصادآینده نیوز سید موسی خادمی امروز یکشنبه در حاشیه جلسه قرارگاه انتخاباتی امام علی (ع) با موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ استاندار لرستان، خواستار برنامه‌ریزی نیروی انتظامی به منظور کاهش بیش از پیش وقوع جرایم شد.

وی، گفت: سرقت، از موضوعات مبتلابه کشور است که استان در این زمینه رتبه نامناسبی در بین سایر استان‌های کشور ندارد، اما باید تلاش کرد این رتبه بهبود یابد.

استاندار لرستان با بیان اینکه لازمه امنیت در استان، کاهش میزان جرایم است، اظهار داشت: با توجه به شرایط فرهنگی مردم استان، وقوع حتی یک مورد سرقت نیز قابل قبول نیست و ضرورت دارد نیروی انتظامی با طراحی یک برنامه ریزی عملیاتی نسبت به کاهش بیش از پیش جرایم به خصوص سرقت‌ها در استان اقدام کند.

خادمی در رابطه با گزارش نیروی انتظامی استان در زمینه وقوع سرقت‌ها، تصریح کرد: نکته مهم این گزارش این است که علی رغم تعدد در وقوع سرقت‌ها، اما به لحاظ ارزش اقتصادی، نسبت به سایر استان‌های کشور بسیار کمتر است.

وی، افزود: از دیدگاه فرهنگی موضوع سرقت باید با انجام اقدامات مؤثری در استان کاهش یابد و فضای جامعه برای هم استانی‌ها با امنیت همراه باشد.

استاندار لرستان، یادآور شد: لرستان در زمینه کشف سرقت‌ها در رتبه‌های ابتدایی کشور قرار دارد و این موضوع نشان از تلاش نیروهای خدوم انتظامی استان دارد که بسیار ارزشمند است.

محمود ثمینی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان نیز در این رابطه، بیان داشت: با در نظر گرفتن ارقام و فراوانی، آمار ارتکاب به سرقت در استان کمی بالاست که البته به لحاظ ارزش اقتصادی نسبت به سایر استان‌های کشور کمتراست.

وی، یادآور شد: برای پیشگیری از سرقت، علاوه بر کنترل شاخص‌های مرتبط با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، تا حصول نتیجه نیازمند همفکری و همکاری بین بخشی توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود هستیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید