کد خبر: 261596
۰
۰
نسخه چاپی

سدمعشورهدر انتظار افزایش تخصیص آب/بختیاری نیمه‌کاره باقی ماند

به گزارش اقتصادآینده نیوز گودرز امیری در سخنانی با اشاره به دو سد بزرگ «سیمره» و «بختیاری» که بخشی از آنها در استان لرستان قرار دارند، اظهار داشت: سد «سیمره» به بهره برداری رسیده است.

«بختیاری» نیمه‌کاره باقی ماند

وی با بیان اینکه سد «بختیاری» شروع شده اما به دلیل عدم تأمین منابع مالی نیمه کاره باقی مانده است، عنوان کرد: سد «رودبار» که یک سد برق آبی بوده تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان، تصریح کرد: همچنین سد «معشوره» در ابتدا ۲۷۳ میلیون متر مکعب تخصیص آب داشت و در سال ۹۴ به دلیل خشکسالی‌های پیاپی و کاهش منابع آبی این تخصیص آب به ۵۰ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرد.

امیری با تاکید بر اینکه این کاهش تخصیص آب سد «معشوره» از سوی استان مورد پذیرش قرار نگرفت و از آن زمان تا کنون این موضوع را پیگیری کردیم، ادامه داد: در سال ۹۷ این پذیرش صورت گرفته که این ۵۰ میلیون متر مکعب به ۱۳۰ میلیون متر مکعب افزایش یابد.

«معشوره» در انتظار افزایش تخصیص آب

وی با اشاره به اینکه این ۱۳۰ میلیون متر مکعب تخصیص آب به استان ابلاغ شد، افزود: اما دوباره مسئولان استان و نمایندگان در این رابطه قانع نشدند و در حال حاضر این موضوع در حال پیگیری است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه مشاور در حال انجام مطالعات نهایی این سد است، گفت: مطالعات نهایی به مشخص شدن سهم نهایی تخصیص آب سد منوط شده است.

امیری، عنوان کرد: موضوع تخصیص آب سد «معشوره» در حال پیگیری است و امیدواریم که افزایش پیدا کند.

۱۶ سد در دست مطالعه هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پنج سد «کزنار»، «هاله»، «خان آباد»، «مروک» و «ایوشان» در استان به بهره برداری رسیده اند، گفت: همچنین هشت سد در استان در دست اجرا هستند.

معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه هشت سد یاد شده، بعضاً تخصیص آب آنها مشکل داشت، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته این تخصیص آب‌ها در سال ۹۸ اصلاح شد.

امیری با بیان اینکه همچنین ۱۶ سد در استان در دست مطالعه هستند، تصریح کرد: این سدها تخصیص آب دارند، بعد از اینکه مطالعات آنها تکمیل و منابع اعتباری آنها نیز مشخص شود در دستور کار برای اجرا قرار می‌گیرند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید