کد خبر: 261597
۰
۰
نسخه چاپی

کارگروه پیشگیری از پولشویی در استان مرکزی تشکیل می‌شود

به گزارش مهر، محسن خیرمند عصر یکشنبه در جلسه هماهنگی برای تشکیل کارگروه پیشگیری از پولشویی در استان گفت: تدوین و ارائه الگوی پیشگیری و مبارزه با پولشویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که فساد و تقلب به چرخ‌های اقتصادی کشور آسیب می‌رساند و بحران‌های جدی را در امور اقتصادی، سیاسی و اجتماعی پدید می‌آورد.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل و نظارت بر گردش‌های مالی و صیانت از حقوق بیت المال اظهار کرد: متأسفانه زمانی که فرد جرمی مرتکب می‌شود و از طریق آن اموالی را بدست می‌آورد همواره به دنبال راهی برای پنهان کردن ماهیت و منشأ این اموال نامشروع است لذا اقدام به پولشویی می‌کند اما اجرای قانون و حفظ حقوق بیت المال خط قرمز دستگاه قضا است.

خیرمند تاکید کرد: مبارزه با پولشویی کار سنگینی است این معاونت به دنبال تعامل و همکاری با دستگاه‌های مختلف همچون پلیس اقتصادی، اطلاعات سپاه، پلیس فتا و… است تا با تشکیل این کارگروه چالش‌ها و نواقص شناسایی و به آنها پرداخته شود

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: قانون پولشویی در بانک‌ها به خوبی اجرا نمی‌شود. هنگامی که پول نامشروع به سیستم مالی بانک‌ها وارد می‌شود منشأ آن به خاطر میلیون‌ها معامله بانکی که روزانه اتفاق می‌افتد نامعلوم می‌شود.

خیرمند در پایان تاکید کرد: از آنجا که هدف از پولشویی قانونی جلوه دادن درآمدهای نامشروع است لذا باید حوزه‌های مختلفی که پولساز هستند و فساد ایجاد می‌کنند را شناسایی کرد و مجرمین را از درآمدهایی که انگیزه ارتکاب پولشویی هستند محروم کرد و به این ترتیب جرایم مقدم بر آن را نیز کاهش داد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید