کد خبر: 261848
۰
۰
نسخه چاپی

فضا برای همه مردم در حال مناسب سازی است/شهر جهانی نیازمند اعتبار

به گزارش اقتصادآینده نیوز محسن صادقیان پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد ملی مناسب سازی که به میزبانی شورای شهر یزد برگزار شد، از نگاه ویژه ستاد ملی مناسب سازی به استان و شهر یزد قدردانی کرد و تشکیل اولین جلسه خارج از پایتخت را نشان از توجه به یزد به عنوان شهر دوستدار معلول و در دسترس دانست.

وی با اشاره به اینکه برنامه های ستاد مناسب سازی در چهار محور سیاستگذاری و برنامه ریزی، اقدامات عملی، آموزش و اطلاع رسانی دنبال می شود، افزود: از سال ۹۲ تاکنون هم در مرکز استان و هم شهرستان‌ها ستاد مناسب سازی تشکیل شده و شهرهای اردکان و میبد از طرح‌های شهر بدون مانع از سال ۹۵ در این دو شهر اجرا شده است.

صادقیان از تدوین پیش‌نویس برنامه استراتژیک استان یزد در زمینه مناسب سازی خبر داد و بیان کرد: نقطه عطف برنامه‌های شهر یزد، برگزاری جشنواره معلولان بود که این برنامه امروز در قالب طرح هفت خوان تداوم یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ادامه داد: تاکید به شهرداری‌ها برای ایجاد یک ردیف بودجه خاص برای مناسب سازی همچنین تاکید استاندار به دستگاه‌ها برای مناسب سازی ادارات و در نظر گرفتن راهکار تشویقی و امتیاز در جشنواره شهید رجایی، از جمله اقداماتی است که در راستای تقویت بحث مناسب سازی انجام شده است.

وی تاکید کرد: گرچه شهرداری‌ها اکنون محوریت مناسب سازی هستند و نگاه ویژه ای برای ایجاد کمیته مناسب سازی در شورای شهر وجود داشته اما برای پیشبرد امور نیاز به کمک همه دستگاه‌ها و اختصاص بودجه مناسب است.

صادقیان با اشاره به اهتمام شهرداری برای مناسب سازی یک مسیر پرتردد در شهر یزد عنوان کرد: پروژه هفت خوان به نام معلولان و به کام تمام مردم شهر است.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با کمک و هم‌افزایی دستگاه‌های یزد همچنین حمایت ستاد ملی مناسب سازی، شهری مناسب و در دسترس برای همه مردم به ویژه معلولان ایجاد کنیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید