کد خبر: 263866
۰
۰
نسخه چاپی

استان گیلان در جذب سرمایه‌گذار وضعیت نامطلوبی دارد

به گزارش اقتصادآینده نیوز خلیل بهروزی فر صبح جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تبصره ۱۸ در لایحه پیشنهادی دولت، ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی برای افراد در نظر گرفته است، اظهار کرد: بخشی از این تسهیلات به عنوان یارانه جهت ایجاد اشتغال در اختیار جوانان قرار گرفته و در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری مصرف می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به طرح ساماندهی استخدام کارکنان اشاره کرد و گفت: این طرح شامل کارکنان همه ادارات و سازمان‌ها حتی آتش‌نشانی و نهادهای وابسته به مقام معظم رهبری است و به واسطه آن فاصله دریافتی بین نیروهای قراردادی، حجمی و خدماتی با نیروهای رسمی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه سازمان اداری استخدامی کشور نیازمند چنین تحولی است، بیان کرد: اگر مجلس در وضع قوانین خود به منابع مالی فکر نکند از طرف شورای نگهبان رد می‌شود لذا درباره این طرح منابع پیش‌بینی شده و بار مالی برای دولت ندارد.

بهروزی فر با اشاره به اینکه پروژه جاده ملاسرای شفت ۱۲ سال به طول انجامیده و قطعه‌ای که پیمانکار در حال حاضر روی آن کار می‌کند باید ۱۸ ماهه تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گرفت که متأسفانه بیش از ۶ سال به طول انجامیده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵ میلیارد تومان برای این پروژه پیش‌بینی شده اما مشخص نیست که چه زمانی به اتمام می‌رسد.

نمایند فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به این پروژه تخصیص داده و پیمانکار هم اکنون در حال کار است، افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده قطعه ۱۳ کیلومتری این پروژه تا خرداد ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.

بهروزی فر همچنین به موضوع برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها اشاره و اظهار کرد: متأسفانه نظارتی بر این موضوع نمی‌شود و پیمانکاران چند برابر کار خود از رودخانه‌ها شن و ماسه برداشت می‌کنند و دستگاه‌های نظارتی نیز در این مورد کم‌کاری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طبق پژوهش‌های مجلس، گیلان رتبه دوم در فرار سرمایه گذار را دارد، بیان کرد: نگاه پایتخت به گیلان توسعه‌ای نیست در حالی که ما ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی، دامپروری، طیور و آبزی‌پروری داریم اما نیازمند صنایع تبدیلی و بالادستی هستیم و اگر چنین اتفاقی بیفتد اقتصاد استان رشد قابل توجهی خواهد کرد.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید