آغاز به کار طرح «الو کتاب» در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی

آغاز به کار طرح «الو کتاب» در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : طرح «الو کتاب» با هدف افزایش سرانه مطالعه و تسهیل دسترسی اعضا به منابع کتابخانه‌ای، در آذربایجان شرقی آغاز به کار کرد.

شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم شیوع اپیدمی کرونا گفت: طرح «الو کتاب» با هدف تسهیل دسترسی علاقمندان به کتاب در برخی از کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی اجرا می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: این طرح در مرحله نخست، به صورت آزمایشی در دو کتابخانه مرکزی تبریز و کتابخانه شیخ سلار خسروشاه اجرا می‌شود. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور (سامان) به نشانی www.samanpl.ir، کتاب مورد نظر خود را جستجو و نسبت به ثبت آن اقدام کنند. همچنین اعضا می‌توانند با مراجعه به پرتال اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی به نشانی www.tabrizpl.ir  ضمن اطلاع از کتابخانه های هدف در این طرح، شماره تماس کتابخانه مدنظر خود را جستجو و به صورت تلفنی از ساعت 9 تا 13 تماس گرفته و درخواست امانت خود را ثبت کنند.

شهرام خدایی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در بسته بندی و ارسال کتابها گفت: کتاب‌های درخواستی پس از تجمیع، به صورت بهداشتی بسته‌بندی شده و در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت 14 تا 19 به درب منازل اعضا ارسال خواهد شد. همچنین اعضا می‌توانند به صورت تلفنی نسبت به تمدید یا عودت کتاب‌های دریافتی اقدام کنند. کتاب‌های دریافتی از اعضا در کتابخانه به مدت یک هفته قرنطینه خواهد شد و سپس به چرخه امانت باز خواهد گشت.

خدایی در پایان ابراز امیدواری کرد، در صورت استقبال اعضا و علاقمندان به کتابخوانی، این طرح در سایر کتابخانه های آذربایجان شرقی نیز اجرا شود.

آغاز به کار طرح «الو کتاب» در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید