کد خبر: 264407
۰
۰
نسخه چاپی

گروه اقتصادنوین به کمک تیم‌های نوآور فین تک می‌آید

رویداد «نوین کمپ یک» با حضور اعضای هیئت‌مدیره بانک اقتصادنوین، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، مدیرعامل شرکت فرابورس و جمعی از مدیران ارشد مالی و سرمایه‌گذاری و فعالان حوزه فین تک و استارت آپ برگزار شد.

گروه اقتصادنوین به کمک تیم‌های نوآور فین تک می‌آید

به گزارش  اقتصاد آینده به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، در این مراسم علی امانی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره این بانک با اشاره به سابقه‌ و عملکرد نخستین بانک خصوصی ج.ا.ا در طول 20 سال فعالیت خود گفت: این بانک از بدو تاسیس تلاش خود را بر این قرار داده که به‌عنوان بانک پیشرو در مرحله گذار از بانکداری سنتی به مدرن نقش‌آفرین باشد و در این چارچوب سعی کرده با تکمیل زنجیره خدمات پولی و مالی از قبیل بیمه، کارگزاری بورس، تامین سرمایه، صرافی و سایر خدمات به جایگاه بالاتری در صنعت مالی دست پیدا کند.
امانی افزود: ورود نوآوری به سیستم بانکی کشور مستلزم ایجاد بازارهای جدید در کشور است و گروه مالی اقتصادنوین، در تلاش است با استفاده از مجموعه کامل سرویس‌های مالی که در اختیار دارد، در خلق این بازارها به کمک تیم‌های نوآور بیاید و همچنین از کمک آن‌ها در تکمیل زنجیره ارزش گروه مالی اقتصادنوین بهره ببرد.
در ادامه علیرضا دلیری، مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حرکت بانک اقتصادنوین تغییر فضای بانکداری سنتی به بانکداری نوین گفت: زمان آن رسیده که خود را با فضای بین‌المللی بانکداری نوین، دیجیتال و جامع همراه کنیم و خدمات این حوزه را در اختیار مردم قرار دهیم.
او افزود: قطعا تسهیلگری در خدمات مالی می‌تواند اثرات مثبتی در زندگی اجتماعی ما ایجاد کند. بحث فین‌تک‌ها و فناوری‌های مالی به‌سرعت در حال رشد است به‌طوری‌که هم در بازار پول، هم در بازار سرمایه و هم در بازار بیمه رشد قابل‌توجهی داشته‌اند.
دلیری در ادامه به انتظار معاونت علمی و فناوری از نظام بانکداری اشاره کرد و گفت: اول اینکه بستر سرمایه‌گذاری خود را روی حوزه دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها متمرکز کنند که در این راستا بانک اقتصادنوین از قبل صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه را راه‌اندازی کرده است؛ و دوم اینکه سرمایه‌گذاری خود را به سمت حوزه‌های جدید ببرند. به‌خصوص در دوران شیوع کرونا، بانک‌ها می‌توانند در این زمینه بسیار نقش‌آفرین باشند.

در ادامه محمدرضا قبادی، مدیرعامل شتابدهنده نوین‌تک به توضیح فلسفه‌ی برگزاری رویداد نوین‌کمپ پرداخت و با بیان تاریخچه‌ی مختصری از فعالیت‌های شتابدهنده‌ی نوین‌تک گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ مسیر حرکتی نوین‌تک به سمت شتابدهی شرکتی تغییر کرده است.
او افزود: فعالیت‌های تحقیق و توسعه در سازمان‌های بزرگ محدودیت‌های خاص خود را دارد و به همین دلیل است که در جهان، شرکت‌های بزرگ برای اتصال نوآوری به زنجیره‌ی ارزشی که ارائه می‌کنند، به سراغ ایجاد صندوق‌های خطرپذیر سازمانی رفته‌اند و بانک‌ها نیز در تلاشند از همکاری با فین‌تک‌ها بهره ببرند.
مدیرعامل شتابدهنده نوین‌تک در ادامه گفت: با کمک همکارانمان، مثل مجموعه‌های فرابوم، نوآوران امین، فینوتک، اکسیر و کوانت‌ون و همچنین زیرساخت‌های گروه مالی اقتصادنوین، انواع APIهای مورد نیاز در این حوزه را فراهم کرده‌ایم و آماده‌ایم که در اختیار استارتاپ‌ها قرار دهیم. حدود بیست کارگاه آموزشی با همکاری شرکت مشاور سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین و دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و سایر اساتید اهل‌فن، طراحی شده و طی این یک ماه در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌گیرد. این خدمات مخصوص استارتاپ‌های early stage طراحی شده و اگر تیمی از قبل به بلوغ جذب سرمایه رسیده است، می‌تواند بدون گذراندن این کارگاه‌ها، به سرمایه‌گذاران متصل شود.
قبادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه جذب سرمایه گفت: ما با شرکت مدیریت ثروت ستارگان و صندوق کارآفرینی پرشیا، زمینه‌ی همکاری مشترک را فراهم کرده‌ایم و از این طریق می‌توانیم به تیم‌ها کمک کنیم در هر مرحله‌ای از توسعه‌ی کسب‌وکارشان که به سرمایه نیاز داشتند، آن را دریافت کنند. همچنین برای تیم‌های خروجی این رویداد امکان جذب سرمایه تا ۲۰ میلیارد تومان فراهم شده که می‌تواند در اختیار تیم‌های بالغ قرار بگیرد.
گفتنی است این رویداد عصر روز پنجشنبه 18 دی‌ماه جاری در سالن همایش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید