کد خبر: 264590
۰
۰
نسخه چاپی

سازش ۷۶ درصد پرونده های شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان

به گزارش اقتصادآینده نیوز، محمدرضا حداد با بیان اینکه شش شعبه شوراهای ویژه زندان در زندان های سراسر استان فعال است، اظهار داشت: با همکاری این شعب در ۹ ماه سال جاری، ۵۳۹ نفر از افراد زندانی نیز آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی، یکی از بارزترین نمادهای صلح و سازش را مربوط به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان دانست و تصریح کرد: حمایت و تلاش همه جانبه این شعب، منجر به کاهش اطاله دادرسی، سرعت بخشی در رسیدگی، کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در داخل زندان می شود.

حداد، یکی از برنامه ها و سیاست های دستگاه قضایی را کاهش آمار و پایش زندانیان جرایم مالی غیرعمد ذکر کرد و اظهار داشت: ضروری است برای تحقق این امر مهم از طریق مذاکره و میانجی‌گری تلاش مضاعف برای صلح و سازش صورت گیرد.

حداد افزود: تلاش در مسیر صلح و سازش، تلاشی مأجور درگاه الهی است که رضایت مردم را در پی دارد و هم در بسیاری از موارد، فردی را از بند زندان رهانیده و به آغوش خانواده باز می گرداند.

وی از همت و تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها و بازداشتگاه های سراسر استان که در راستای حل و فصل امور زندانیان و آزادی آنها تلاش می کنند، قدردانی کرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید