کد خبر: 264857
۰
۰
نسخه چاپی

برنامه تشییع شهدای گمنام در یزد تشریح شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز سرهنگ منصور زارع پیش از ظهر سه‌شنبه در نشستی خبری با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: به همین مناسبت پیکر ۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وارد یزد و در سه نقطه، خاکسپاری می شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا، مراسم تشییع به صورت عمومی برگزار نمی‌شود، افزود: پیکر مطهر این چهار شهید در روز شنبه، ۲۷ دی‌ماه وارد یزد می‌شود و در فرودگاه شهید صدوقی مورد استقبال جمعی از مسئولان و خادمان شهدا قرار می گیرد.

زارع ادامه داد: این چهار شهید در سه نقطه یادمانی به خاک سپرده می شوند که این مکان‌ها شامل مرکز صدا و سیمای یزد، دانشگاه علم و هنر و مجتمع مسکن مهر بافق است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد عنوان کرد: پیکر یک شهید ۲۲ ساله که در عملیات والفجر ۴ در پنجوین عراق به شهادت رسیده در مرکز صدا و سیمای یزد دفن می شود.

وی بیان کرد: پیکر یک شهید ۱۹ ساله که در عملیات محرم در منطقه عملیاتی شرهانی به شهادت رسیده نیز در دانشگاه علم و هنر در بلوار شهدای گمنام دفن خواهد شد.

زارع ادامه داد: پیکر مطهر دو شهید، یک شهید ۲۰ ساله که در عملیات محرم و دیگری شهید ۱۸ ساله مربوط به تک دشمن در شلمچه، در مجتمع فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) در سایت مسکن مهر بافق دفن خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونا، در تمام مراحل استقبال، مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری که البته هیچ‌یک به شکل عمومی برگزار نمی‌شود، شیوه نامه های بهداشتی رعایت خواهد شد.

زارع یادآور شد: مراسم استقبال از پییکر شهدا در ساعت ۱۱ روز شنبه، ۲۷ دی‌ماه در فرودگاه شهید صدوقی با حضور خادمان شهدا برگزار می شود و از فرودگاه تا میدان شهدا، کاروان خودرویی و موتوری، شهدا را تا یادمان هشت شهید گمنام در میدان امیرچقماق مشایعت خواهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس استان یزد عنوان کرد: در فضای باز میدان امیرچقماق بر پیکر این چهار شهید نماز گزارده می‌شود و سپس پیکر دو شهید به سمت شهرستان بافق، یک شهید به حسینیه ثارالله و یک شهید نیز به حوزه علمیه کاظمیه اعزام می شود.

زارع اظهار داشت: مراسم تشییع هر چهار شهید روز یکشنبه، مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به صورت خودرویی برگزار می شود.

به گزارش مهر، در حال حاضر ۱۶۲ شهید گمنام در استان یزد مدفون شده اند که با حضور چهار شهید دیگر، آمار شهدای گمنام دوران دفاع مقدس آرمیده در این استان به ۱۶۶ مورد خواهد رسید.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید