اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق تبریز در خصوص خاموشی‌های اخیر

اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق تبریز در خصوص خاموشی‌های اخیر

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : به اطلاع شهروندان و مشترکان فهیم شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر می‌رساند؛ خاموشی‌های اخیر رخ داده سراسری و کشوری و ناشی از کاهش سوخت گاز و درنتیجه کاهش تولید نیروگاهی بوده است.

شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده در تامین گاز نیروگاه‌های برق به دليل برودت هوا و افزايش مصرف گاز خانگی، تعدادی از نیروگاه‌های تولید برق با کاهش سوخت گاز و در نتیجه کاهش تولید برق مواجه شده‌اند که خاموشی‌های برق را در سراسر کشور در پی داشته است و این عملیات تنها مربوط به تبریز و حومه نیست و در سراسر کشور این روند اتفاق افتاده است.

افزایش بی‌سابقه‌ی مصرف گاز خانگی، برق‌های غیر مجاز، مراکز استخراج رمز ارزها و برخی از صنایع پرمصرف در روند این خاموشی‌ها تاثیرگذار بوده و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه‌ها و خاموشی‌های پراکنده در برخی مناطق را در پی داشته است.

از مردم و مشترکان همیشه همراه تبریز، اسکو و آذرشهر خواستاریم با کاهش حداقل1 تا 2 درجه از دمای منازل و محل کار و مدیریت مصرف گاز و برق،‌ امکان استمرار تأمین انرژی را برای همه‌ی هموطنان فراهم آورند. خاموشی‌های ایجاد شده قابل برنامه‌ریزی از قبل نبوده و تنها با ده درصد کاهش مصرف گاز و برق، ‌امکان استمرار تأمین مطمئن گاز و برق در کشور فراهم خواهد بود.

امیدواریم شهروندان و مشترکان شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر با صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق ما را یاری بخشند تا از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید