کد خبر: 265091
۰
۰
نسخه چاپی

طراحي و داخلي‌سازي شبكه برق و الكترونيك تارا

سید احمد مدیرقمی افزود: این شبکه با الگوبرداری از خودروهای روز دنیا طراحی و داخلی‌سازی شده که ساختار و معماری آن تحت مالکیت معنوی گروه صنعتی ایران خودرو قرار دارد.
وی با اشاره به این‌که شبکه برق و الکترونیک خودروی تارا کپی‌برداری نیست، خاطر نشان کرد: تعامل و همکاری با شرکت های دانش‌بنیان و قطعه‌سازان مرتبط با برق و الکترونیک یکی از فعالیت‌های مرکز تحقیقات ایران خودرو در خصوص این محصول بوده است.
مدیرقمی تاکید کرد: هیچ شرکت خودروسازی در دنیا دانش و تکنولوژی و مالکیت معنوی شبکه برق و الکترونیک خودرو را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهد و شبکه برق و الکترونیک محصول تارا از نظر سخت افزاری و نرم افزاری وابسته به خارج از کشور نیست.
مدیر طراحی سیستم های برق، الکترونیک و پلتفرم ایران خودرو خاطرنشان کرد: سیستم کنترل فشار باد تایر از نظر نرم‌افزاری توسط مهندسان مرکز تحقیقات توسعه داده شده که این مهم یکی از نوآوری‌های خاص در شبکه برق و الکترونیک خودروی تارا است .
وی اظهار کرد: در شبکه برق و الکترونیک تارا، ارتباط سامانه کنترل هوشمند موتور، سامانه پایداری خودرو، فرمان برقی، TCU گیربکس اتوماتیک، سامانه کنترل باد تایر، جلو آمپر، سامانه‌های کروز کنترل، سامانه استارت بدون کلید (کی‌لس)، مالتی مدیا تحت شبکه CAN مدیریت می‌شود. 
مدیرقمی گفت: شبکه برق و الکترونیک خودروی تارا، شبکه‌ای تک نود مجتمعی است که می‌تواند  پیچیدگی‌های ارتباطات نودهای الکترونیکی یک خودروی روز دنیا را تحت شبکه CAN مدیریت کند.
 

منبع:ایکوپرس

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید