کد خبر: 265168
۰
۰
نسخه چاپی

فضای عمومی هرمزگان برای سرمایه گذاری مطلوب است

به گزارش اقتصادآینده نیوز فریدون همتی پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از پروژه های ملی در قشم، با اشاره به ظرفیت بزرگ موجود در مناطق آزاد، مناطق ویژه اقتصادی و سرزمین اصلی در هرمزگان و پیش راه اندازی پالایشگاه نفت سنگین قشم، گفت: هرمزگان بیش از ۶۰ درصد فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تأمین می کند و نقشی بسیار مهمی در عرصه پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بر عهده دارد.

وی با اشاره به وجود مشوق های لازم برای سرمایه گذاری در مناطق مختلف استان، افزود: منطقه ویژه پارسیان به عنوان یکی از استعدادهای درخشان حوزه پتروشیمی و فولاد، با در اختیار داشتن ظرفیت های متعدد و تسهیل امور مربوط به صدور مجوزها، یک منطقه مستعد برای سرمایه گذاری است.

استاندار هرمزگان، با بیان اینکه با حمایت دولت زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش های مختلف اقتصادی از شرق تا غرب هرمزگان فراهم شده است، تصریح کرد: با حمایت ویژه دولت از سرمایه گذاران، علاوه بر احداث پایانه نفتی در جاسک، دو شرکت پتروپالایش با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار بشکه در شرق استان در حال راه اندازی و در دست اجراست که ضمن پیشگیری از خام فروشی نفت، سهم زیادی در ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید و افزایش اشتغال دارد.

همتی بیان داشت: با وجود شرایط شیوع کرونا، در تابستان سال جاری میانگین نرخ مشارکت اقتصادی کشور ۳۹ درصد بوده است اما نرخ مشارکت در هرمزگان بیش از ۵۰ درصد بوده است که بیانگر پویایی اقتصادی و فعال بودن بخش تولید در استان است.

استاندار هرمزگان، گفت: خوشبختانه فضای عمومی استان برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است و دولت و بخش خصوصی در کنار هم توانسته اند شرایط خوبی را فراهم کنند.

همتی خاطرنشان کرد: این آمادگی در استان وجود دارد که تا پایان دولت، هر هفته یک پروژه بزرگ ملی در استان را با حضور ریاست محترم جمهور به بهره برداری برسانیم.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید