کد خبر: 265359
۰
۰
نسخه چاپی

کاستی‌ در اداره خرم‌آباد/ رسیدگی به مناطق حاشیه نشین اولویت باشد

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: امام علی (ع) می‌فرماید که خالق در نزد انسان‌های با تقوا، بزرگ و عظیم است.

متقین کسانی هستند که خدای متعال در نظر آنها بزرگ است

وی با بیان اینکه متقین کسانی هستند که خدای متعال در نظر آنها بزرگ است و غیر خدا، هر چه هست صغیر، کوچک و ناچیز است، افزود: خدا را در عمل و درون خود بزرگ بشماریم و غیر خدا را هر چه هست در نظر خود صغیر و کوچک بشماریم، اگر به این فهم و درک برسیم در تعاملات اجتماعی و سبک زندگی ما تأثیرگذار خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به روند فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری، بیان داشت: در این رابطه مطالب و نکاتی که لازم بوده را در اتاق‌های در بسته به اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین شخص شهردار اعلام کرده ام، اما در این اجتماع عمومی هم به میزانی که می‌شود در جمع عموم مطالب و نکاتی را بیان می‌کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه سابقه شهرداری در خرم آباد به بیش از ۹۰ سال می‌رسد، تصریح کرد: آغاز فعالیت شهرداری در آن زمان مختص به دو محله معروف خرم آباد بوده است و همچنان این دو محله در نزد ما بزرگ هستند.

وی، بیان داشت: با گسترش شهر، طبیعتاً این خدمات و همچنین وظایف عمرانی، ایجاد خیابان‌ها، کوچه‌ها، میادین، پارک‌ها، توسعه معابر، تنظیف، نگهداری، تسطیح معابر، مجاری آب‌ها و فاضلاب‌ها، رفع سد معابر عمومی، تعیین محله‌های مخصوص برای نخاله‌ها، تأسیس مؤسسات فرهنگی و کمک به آنها، اتخاذ تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از خطر سیل و آتش و …بر اساس قانون بر عهده شهرداری‌ها است.

وجود کاستی‌هایی در اداره شهر خرم‌آباد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در قانون اساسی، ۳۴ ماده و ۹ تبصره به عنوان وظیفه بر عهده اعضای شورای اسلامی شهرها است و هر کسی داوطلب خدمت در این شوراها بوده باید اینها را مطالعه کند و در خود این آمادگی را ببیند که آیا می‌تواند خود را وقف خدمت به مردم کند یا نه؟ گفت: اینها وظایف سخت و سنگینی است، امور عمرانی، نظارت بر درآمدها، هزینه‌ها، امور فرهنگی، بهداشتی و… وظایفی است که بر عهده شهرداری و شورای شهر نهاده شده است.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه ما اینها را در نشست‌های مختلف بازگو کرده ایم، ادامه داد: وظایفی هم بر عهده ما شهروندان است که یکی از آنها حس تعلق خاطر به محله و شهر محل سکونت خود ما است، شهر خود را خانه خودمان باید بدانیم.

وی با تاکید بر ضرورت تشویق دیگران به مشارکت در امور شهر، بیان داشت: احساس مسئولیت در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم مهم است، همچنین تلاش در جهت حفظ نظافت شهر و همچنین تشریک مساعی، تعاون و همکاری با مدیریت شهری در ایجاد و گسترش مراکز فرهنگی بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، همچنین بر ضرورت پرهیز از ایجاد و تأسیس امکانی که موجب بروز مزاحمت برای مردم می‌شود تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به حد و اندازه‌ای که در اداره شهر قابل قبول هست، کاستی‌هایی وجود دارد، تا این کاستی‌ها از سوی مسئولان و شهروندان بر طرف نشود ما به مدیریت قابل قبول شهری نخواهیم رسید.

رسیدگی به مناطق حاشیه نشین در اولویت شهرداری باشد

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه مردم شهر را خانه خود بدانند و در عمران، آبادانی، امور فرهنگی و حفظ مؤلفه‌های شهر خوب، مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: همچنین مردم عوارض شهرداری را پرداخت کنند، اگر این امر محقق نشود، اداره شهر امکان پذیر نخواهد بود.

وی، بیان داشت: بر اساس اعلام شهرداری و شورای اسلامی شهر، سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیر دولتی بدهکاری‌های زیادی به شهرداری دارند، طبق اعداد و آماری که اعلام می‌شود این بدهکاری زیاد است، سازمان‌ها این بدهکاری خود را به هر روشی که هست باید پرداخت کنند تا وضعیت شهر از این حالتی که هست نجات پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه رسیدگی به مناطق حاشیه شهرها باید در اولویت کار شهرداری و شورای اسلامی شهر باشد، افزود: البته در کنار شهرداری، دستگاه‌های مرتبط دیگری هم هستند که باید پای کار بیایند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت کار و فکر جهادی در مدیریت شهرداری، عنوان کرد: حفظ، نگهداری و افزایش فضای سبز و درختان سرسبز که پیشینه شهر هستند بسیار مهم است، برای ما قابل قبول نیست که یک درخت سر به فلک کشیده به دلیل اینکه در کنار یک آپارتمان چندین طبقه است، بریده شود.

وی با بیان اینکه باید پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر حفظ شود، ادامه داد: داشتن برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از دیگر وظایف شهردار و شورای اسلامی شهر است، باید بدانند که در پنج سال آینده جایگاه هر محله‌ای در امور فرهنگی، عمرانی و بهداشتی چه خواهد بود؟

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه ما ضمن تشکر از کارهای انجام شده، ظرفیت شهرهای استان و همچنین مرکز استان بیش از این است که بشود خدماتی شایسته ارائه داد، گفت: رضایت مردم یک اصل اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فضاحت استکبار جهانی در دنیا

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۷ دی ماه و شهادت حجت الاسلام نواب صفوی و یاران ایشان، گفت: مقام معظم رهبری درباره ایشان فرمودند که جرقه‌های انگیزش انقلاب اسلامی به وسیله نواب صفوی در من به وجود آمد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری درباره شهید نواب صفوی نوشت «سلام بر پیشتاز جهاد و شهادت در زمان ما»، ادامه داد: جمعیت فداییان اسلام در سال ۱۳۲۰ تشکیل شد و فعالیت‌های آن از سال ۱۳۲۴ تا ۱۳۳۴ ادامه پیدا کرد، این شهید عزیز بعد از ۱۰ سال مبارزه، جهاد مستمر و بی وقفه در سن ۳۱ سالگی به همراه یاران خود به شهادت رسید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه این شهید عزیز و یارانش به دنبال آرمان‌هایی بودند که امام راحل در ۱۵ خرداد ۴۲ دنبال کردند و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ این آرمان‌ها به بار نشست، گفت: شهید نواب صفوی، طلبه‌ای جوان، پر شور و پر حرارت بود و وجود ایشان مملو از عشق و ایمان به اسلام و دلداده مردم بود.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه شهید نواب صفوی، امام راحل و مقام معظم رهبری به دنبال جامعه‌ای بوده و هستند که دینداری و باور راسخ به آموزه‌های دینی در آن گسترش پیدا کند، افزود: ارتباط معنوی، مستمر و توسل با ائمه معصومین، تحقق و حاکمیت اخلاق اسلامی کاربردی، حضور فعال در امور مستحبی دارای جنبه سیاسی، دینی و مذهبی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن، حماسه ۹ دی، نماز جماعت و جمعه و…، بصیرت و آگاهی به اهداف و اصول انقلاب اسلامی مانند عدالت اجتماعی و اخوت اسلامی، صداقت، استکبار ستیزی، مرز بندی با دشمن، تقوا، همراه با تعهد، دانایی و توانایی در مسئولیت‌ها، دوری از محدودیت‌های قومی، نژادی و… از آرمان‌هایی بوده که امام راحل و مقام معظم رهبری به دنبال آنها بوده و هستند.

وی، گفت: این راه امام راحل و مقام معظم رهبری همچنان ادامه دارد و جهاد و مجاهدت‌های امثال شهید حاج قاسم سلیمانی چه فضاحت‌هایی برای استکبار جهانی به وجود آورده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید