کشف ۲۳۷۰ دستگاه ماینر استخراج غیرقانونی "رمز ارز دیجیتال"

کشف ۲۳۷۰ دستگاه ماینر استخراج غیرقانونی "رمز ارز دیجیتال"

 اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، طی ۵۸ عملیات شناسایی، تعداد ۲۳۷۰ دستگاه ماینر استخراج غیر قانونی رمز ارز دیجیتال توسط کارشناسان و ماموران شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی کشف و با همکاری نیروی انتظامی ضبط شده است.

مهندس اکبر فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در گفتگوبا خبرنگاران  ضمن اعلام این خبر ،افزود: این تعداد ماینر کشف شده ، که موجب جلوگیری از افزایش غیرقانونی مصرف برق شده است، نسبت به کل مکشوفات سال ۹۸ که حدود 1144دستگاه ماینر بوده، بیش از دو برابر افزایش داشته است.

 وی افزود: کشف ماینرهای تولید غیرقانونی ارز دیجیتال، معمولاً در تمامی شهرستان‌های تحت پوشش این شرکت که شامل کلیه شهرستان های استان به غیر از تبریز، آذرشهر و اسکو می باشد، صورت گرفته ولی به طور عمده بیشترین کشف در سال ۹۹ به ترتیب در شهرستان‌های شبستر شامل (شبستر و بخش صوفیان) به تعداد ۳۹۲ دستگاه، مراغه به تعداد ۲۹۶ دستگاه، مرند ۲۳۶ دستگاه، جلفا ۱۷۰ دستگاه، بستان‌آباد ۱۴۴ دستگاه، و هریس ۱۳۴ دستگاه و ... انجام گرفته است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با بیان اینکه این تعداد ماینر مکشوفه در ۹ ماه اول سال جاری از ۵۸ نقطه شناسایی، کشف و با کمک و همکاری صمیمانه نیروی انتظامی ضبط و به واحدهای قضایی در استان معرفی شده‌اند، گفت: حتی سه مورد از کشفیات در شهرستان مرند از برق بدون اشتراک قانونی استفاده می کرده و کاملا به صورت برق سرقتی و غیر مجاز نسبت به استفاده از ماینر اقدام نموده بودند هرچند که کلیه مکشوفات، چه از طریق اشتراک قانونی و چه از طریق اشتراک غیرقانونی، همگی غیر مجاز بوده اند.

 مهندس فرج نیا با بیان اینکه ماینرهای تولید ارز دیجیتال، برق بسیار زیادی را مصرف می‌کنند، تصریح کرد: بر اساس مطالعات کارشناسان وزارت نیرو در سال 96 ، هزینه استخراج هر عدد "بیت کوین"  (ارز دیجیتال) معادل ۲۴ سال مصرف برق یک خانوار شهری است و لذا شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با آگاهی کامل از این واقعیت و به منظور تامین مطمئن انرژی برق شهروندان عزیز و هم استانی های شریف، به ویژه در بخش های تولید و صنعت، کشاورزی، خانگی و ... از هیچ کوششی برای مقابله با استفاده غیر مجاز از ماینرهای تولید ارز دیجیتال، دریغ نخواهد کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید