۱۰ شهرستان اصفهان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد

بر اساس آخرین رنگ بندی سامانه " ماسک " وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مبنای اعمال محدودیت های هوشمند از امروز شنبه بیست و هفتم دی ماه تا اطلاع ثانوی است، هیچ شهرستانی در استان اصفهان در وضعیت قرمز (خیلی پر خطر) و نارنجی ( پر خطر) قرار ندارد.

در این رنگ بندی در مقایسه با هفته گذشته یک شهرستان به مجموع مناطق آبی (کم خطر) در استان اصفهان اضافه شد و تعداد آنها به ۱۰ شهرستان رسید که شامل آران و بیدگل، برخوار، خورو بیابانک، تیران و کرون، بویین میاندشت، شاهین شهر و میمه، گلپایگان، نجف آباد، لنجان و مبارکه است.

شهرستان های اصفهان، اردستان، سمیرم، خمینی شهر، خوانسار، دهاقان، شهرضا، کاشان، فلاورجان، نطنز، چادگان، فریدن، نایین و فریدونشهر نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

بر اساس اعلام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، برای شهرستان های با وضعیت کم خطر، رنگ آبی در نظر گرفته شده و روند اجرای پروتکل های بهداشتی در این شهرستان ها تا اطلاع ثانوی مشابه مناطق زرد رنگ است.

با وجود بهبود آمار کرونا و افزایش شهرهای آبی اما مسوولان تاکید دارند که مردم و واحدهای صنفی همچنان باید شیوه نامه های بهداشتی و مصوبه های ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کنند.

به گفته کارشناس مسوول مراقبت‌های کرونا و آنفلوآنزای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با وجودیکه وضعیت بسیاری از شهرستان ها در کشور بهبود یافته اما هنوز برخی مناطق شمال کشور در وضعیت نارنجی یا قرمز بسر می برند که به معنی گردش ویروس کرونا در سطح جامعه است.

مهدی فارسی در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: زمانیکه هنوز شهرهایی با وضعیت نارنجی یا قرمز در کشور وجود دارد نباید خیال آسوده بابت عدم شیوع آن در سایر نقاط داشت و همچنان باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرد.

وی با بیان اینکه آمار کرونا در استان اصفهان دارای روند رو به کاهش با شیب کم است، خاطرنشان کرد: ما تا کنون سه دوره اوج بیماری کووید ۱۹ را پشت سر گذاشتیم و باید هوشیار و مراقب باشیم تا این دوران تکرار نشود.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، موارد مثبت تست های کرونا در استان حدود ۱۵ درصد است درحالیکه در شهریور امسال در اوج خود به ۶۶ درصد رسید.

در زمان حاضر حدود ۳۷۰ بیمار دارای علائم ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان اصفهان بستری هستند که این آمار در آبان امسال بیش از ۲ هزار بیمار بود.

تعداد موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اصفهان نیز به حدود ۱۰ نفر در روز رسیده است درحالیکه در آبان در محدوده ۴۰ تا ۵۰ نفر قرار داشت.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت ۲۴ شهرستان دارد.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۱۱ هزار نفر بطور قطعی در کشور به کرونا مبتلا شدند و بیش از ۵۶ هزار نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

منبع: ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید