کد خبر: 265708
۰
۰
نسخه چاپی

تفاهم‌نامه گشایش بازارچه‌های مرزی موقت سیستان و بلوچستان بررسی شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی اظهار داشت: پیش نویس یادداشت تفاهم‌نامه میان جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران در زمینه گشایش بازارچه‌های مرزی موقت در طول مرز ایران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این پیش‌نویس با هدف ایجاد یک سیستم سنتی بازاریابی برای محصولات محلی از طریق بازارچه‌های محلی به منظور افزایش سطح رفاه مردم ساکن نواحی مرزی دو کشور از سوی مقامات پاکستانی تنظیم شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به انتخاب بازارچه مورد بحث در پیش نویس گفت: با در نظر گرفتن زیرساخت‌های اولیه در محل بازارچه‌های پیشین و میرجاوه مورد تأیید اعضا قرار گرفت.

وی گفت: در خصوص کالاهای قابل مبادله فروشندگان و کوله‌بران نیز بررسی لازم انجام شد.

زنگنه تصریح کرد: مقرر شد نمایندگی وزارت امورخارجه و اداره کل صنعت معدن و تجارت پیش‌نویس مورد تأیید را تهیه و به مقامات پاکستانی ارائه کنند که در نهایت در نشست ویدئو کنفرانسی با مقامات اقتصادی استان و طرف مقابل پاکستان به امضا طرفین برسد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید