ارائه تسهیلات سربازی به ۳۰۱ فرزند مددجوی اصفهانی

۳۰۱ نفر از فرزندان واجد شرایط مددجویان کمیته امداد اصفهان در ۹ ماهه سال ۹۹ از تسهیلات معافیت و انتقال محل خدمت سربازی این نهاد استفاده کردند.

ارائه تسهیلات سربازی به ۳۰۱ فرزند مددجوی اصفهانی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، عباسعلی زارعان، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد فراهم ساختن زمینه توانمندی و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت است، گفت: یکی از راه های کمک به خانوارهای نیازمند تسهیل در امر خدمت سربازی فرزندان ذکور آنهاست تا با معافیت و یا حداقل گذراندن خدمت سربازی در شهر خود، در زمینه اقتصادی بتوانند به خانواده خود کمک کنند.وی ادامه داد: ۳۰۱ خدمت بر همین مبنا در ۹ ماهه سال ۹۹ به جامعه تحت حمایت این نهاد ارائه شد.

زارعان همچنین گفت: با ارائه این خدمات ۸۳ فرزند مددجو از خدمت سربازی معاف و ۲۱۸ نفر نیز برای گذراندن خدمت سربازی به شهر محل سکونت خود منتقل شدند.وی در تشریح قوانین و شرایط استفاده از این خدمات، گفت: «یک فرزند پسر» زنان سرپرست خانوار که فاقد همسر باشند و همچنین تنها پسر خانوارهایی که دارای سه فرزند دختر هستند، می‌توانند از تسهیلات معافیت استفاده کند.
زارعان با اشاره به موضوع معافیت یک فرزند پسر زنان سرپرست خانوار، تصریح کرد: شرط اصلی در این معافیت فقدان همسر است و مادرانی که همسرشان غایب، مفقودالاثر یا در حبس باشد، مشمول این تسهیلات نیستند.
قائم مقام کمیته امداد اصفهان درباره معافیت تنها فرزند ذکور خانوارهایی که سه دختر و بیشتر دارند، گفت: برای استفاده از این تسهیلات مشمول نباید برادر داشته باشد و وجود برادران غایب مفقودالاثر یا در حبس نیز مانع بهره‌مندی از این قانون می‌شود.وی به تسهیلات انتقال محل خدمت اشاره کرد و گفت: این خدمت به سربازانی که مشمول معافیت نمی‌شوند اما تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند، تعلق می‌گیرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید