کد خبر: 265857
۰
۰
نسخه چاپی

۱۴ کودک متکدی در سنندج به خانواده هایشان تحویل داده شدند

به گزارش اقتصادآینده نیوز صلاح الدین وکیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: خیریه‌های مختلفی در سطح شهر سنندج مشغول به خدمت رسانی به نیازمندان بوده و دستگاه‌های حمایتی نیز در مرکز استان به نحو شایسته ای به نیازمندان یاری می‌رسانند لذا مبحث تکدی گری در اماکن عمومی امری غیر قابل قبول بوده و مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج در راستای پیگیری دغدغه شهروندان اقدام به جمع آوری متکدیان و ساماندهی آنها می‌کند.

وی افزود: در سال جاری نیز همچون سنوات گذشته از ابتدای سال تا پایان آذرماه در مجموع ۱۸۸ متکدی در سطح معابر عمومی سنندج جمع آوری و ساماندهی شدند.

وکیلی اعلام کرد: از این تعداد ۱۱۹ نفر مرد و ۶۹ نفر زن بودند که بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی وزارت کشور کودکان هم شامل این رده بندی شده و ۱۴ از این تعداد را شامل می‌شوند.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج تاکید کرد: تکدی گری جرم محسوب شده و با افراد متکدی بر اساس قانون برخورد می‌شود.

وکیلی افزود: ۱۴ کودک متکدی پس از اخذ تعهدنامه از خانواده‌هایشان به آنان تحویل داده شدند و در صورت تکرار این امر این کودکان به مراکز بهزیستی تحویل داده خواهند شد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ۱۱۸ نفر از متکدیان با اخذ تعهدنامه کتبی ترخیص شده و پنج نفرنیز که از متکدیان ساکن سنندج نبودند به شهرهای محل سکونت خود انتقال داده شدند.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج اعلام کرد: در این مدت همچنین سه نفر از متکدیان به مراکز درمانی ارجاع داده شده و ۴۸ نفر نیز به دلیل نبود سرپناه در مراکز ویژه اسکان داده شدند.

وکیلی خاطرنشان کرد: جمع آوری و ساماندهی متکدیان از جمله دغدغه‌های همیشگی شهروندان بوده و بر اساس قانون شهرداری موظف به اجرای این مهم است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید