کد خبر: 265862
۰
۰
نسخه چاپی

پروتکل‌های کرونایی با جدیت در رفسنجان دنبال شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز علی اسماعیلی ندیمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد وضعیت بیماری کووید ۱۹ در بخش بستری وضعیت مطلوبی داریم و تعداد بیماران ما در کمترین تعداد ممکن است و این موضوع مرهون همکاری و هماهنگی همه اقشار جامعه است و کماکان تقاضا داریم همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی افزود: در بخش سرپایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را اجرا می‌کنیم که مبتنی بر محله و منزل است و ما محله به محله و منزل به منزل سراغ کسانی می‌رویم که علائم بیماری را داشته و نیاز به تست دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ابراز داشت: در مورد انجام تست دو کار انجام دادیم یکی اینکه تعداد مراکزی که تست انجام می‌دهند را افزایش دادیم ضمن اینکه تست معمول PCR نیز در حال انجام است.

اسماعیلی ندیمی ادامه داد: از کسانی که علائمی از بیماری کووید ۱۹ دارند تقاضا می‌کنم که به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محله خود، پزشک متخصص خود یا کلینیک‌های دانشگاه مراجعه کنند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ایستگاه‌هایی را ایجاد کرده که در آنجا تست‌های سریع کووید ۱۹ گرفته شده و ظرف ۲۰ دقیقه پاسخ آن به فرد داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: هدف اصلی ما در طرح بزرگ حاج قاسم سلیمانی این است که موارد جدید بیماری کووید ۱۹ را هر چه سریع‌تر شناسایی کرده، تشخیص داده و این افراد در قرنطینه خانگی قرار گیرند و با بستگان و سایر افراد در تماس نباشند تا سیکل انتقال بیماری کم شود و با این کار تعداد بیماران در بخش بستری همچنان می‌تواند در کمترین تعداد خود بماند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید