اجرای سامانه‌‌ی یکپارچه‌ی مدیریت شاخص‌های استراتژیک (طرح سیما) در برق تبریز

اجرای سامانه‌‌ی یکپارچه‌ی مدیریت شاخص‌های استراتژیک (طرح سیما) در برق تبریز

 اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : شرکت توزیع نیروی برق تبریز در راستای تمرکز شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور بر روی اهداف استراتژیک صنعت برق، طرح سیما را اجرایی کرد.

طرح سیما تحت عنوان سامانه‌ی یکپارچه‌ی مدیریت شاخص‌های استراتژیک بر روی اهداف استراتژیک صنعت برق شامل شاخص‌های مرتبط با کاهش خاموشی توزیع، افزایش پایداری شبکه فشار متوسط، بهبود تعمیرات پیشگیرانه و بهبود مدیریت زمان قطعی‌ها در برق تبریز اجرایی شده است.

دستورالعمل طرح سیما با توجه به لزوم پایش موثر بر فرآیندهای حوزه‌ی بهره‌برداری در قالب طرح ملی سیما و کنترل شاخص‌های استراتژیک در شرکت‌های توزیع، با هدف ایجاد وحدت رویه در فعالیت‌های حوزه‌ی بهره‌برداری و هدف‌گذاری موثر جهت نیل به اهداف عالی صنعت برق، تهیه و ارائه شد.

در قالب طرح سیما، شاخص‌های مرتبط با کاهش خاموشی توزیع شامل محاسبه‌ی خاموشی توزیع (SAIDI) در شبکه‌ی فشار متوسط و فشار ضعیف بر اساس مدت زمان خاموشی هر مشترک در سال به دقیقه محاسبه می‌شود.

شاخص‌های مرتبط با افزایش پایداری شبکه‌ی فشار متوسط نیز محاسبه‌ی میانگین تعداد قطعی فیدرهای شبکه فشار متوسط بر اساس خاموشی‌های گذرا و خاموشی‌های پایدار رخ داده در شبکه و شاخص محاسبه‌ی درصد خطوط بحرانی بر اساس تعداد قطع بی‌برنامه خطوط فشار متوسط را دربرمی‌گیرد.

شاخص‌های مرتبط با بهبود تعمیرات پیشگیرانه نیز درصد کمیت بازدید شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف با توجه به میزان مسافت بازدید شده به کل شبکه، درصد کمیت بازدید پست‌ها بر اساس تعداد کل پست‌های بازدید شده نسبت به کل پست‌ها، درصد کمیت سرویس شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف بر اساس میزان عیوب برطرف شده نسبت به کل عیوب شناسایی شده، درصد کمیت سرویس شبکه فشار متوسط، فشار ضعیف و پست‌های توزیع بر اساس میزان عیوب برطرف شده نسب به کل عیوب شناسایی شده، درصد رعایت بازدید و سرویس شبکه فشار متوسط، فشار ضعیف و پست‌های توزیع بر اساس زمانبندی تعریف شده در بازه‌ی زمانی مشخص و درصد صحت اولویت‌گذاری در سرویس شبکه فشار متوسط، فشار ضعیف و پست‌های توزیع بر اساس میزان اولویت‌بندی مستند به سیستم PM را شامل می‌شود.

در نهایت شاخص‌های مرتبط با مدیریت زمان قطعی‌ها شامل محاسبه‌ی میانگین زمان قطعی بابرنامه و حفاظتی فیدرهای شبکه فشار متوسط بر اساس مجموع زمان قطعی‌ها و تعداد خاموشی‌های حفاظتی و عملیات بابرنامه است.

شرکت توزیع نیروی برق تبریز طی سال‌‌های 98 و 99 تلاش کرده تا با اجرایی کردن طرح سیما، نسبت به ارتقای شاخص‌های مذکور اقدام کند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید