تفاهم‌نامه همکاری شبکه پژوهش‌وفناوری اصفهان با دانشگاه‌ها امضا شد

به گزارش دفتر مرکزی روزنامه اقتصادآینده از اصفهان، مهدی اعتباری، مدیر اجرایی شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان در نشست خبری امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز شهید فهمیده منطقه مرکزی کشور، شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه شبکه علم و فناوری استان اصفهان از سال ۸۳ آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: این شبکه تاکنون توانسته خدمات مؤثری را به صنعت ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در سامانه شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان ۱۵۸ نیاز ثبت شده است، ابراز داشت: این نیازها از سراسر کشور در این سامانه ثبت شده است و تاکنون برای ۷۵ نیاز پیشنهاد ارائه شده و تاکنون برای هشت نیاز انعقاد قرار داد داشته‌ایم.

انعقاد هشت قرارداد برای برطرف کردن نیاز صنایع اصفهان

مدیر اجرایی شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان با بیان اینکه صنایع برای انعقاد این هشت قرار داد ۸۳۶ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، دو پیشنهاد هیئت علمی دانشگاه اصفهان، پیشنهادی از دانشگاه جندی شاپور و … برترین پیشنهادات را در این زمینه ارائه دادند که به قرارداد انجامید.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۲۴ صنعت در استان اصفهان با شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان همکاری داشتند، اضافه کرد: امسال نیز با همین روند فعالیت خود را ادامه خواهیم داد ضمن اینکه در سال جاری محدودیت ثبت نام نیاز برای صنایع برداشته شده و همه صنایع امکان اعلام نیاز را دارند.

اعتباری با بیان اینکه با این تغییر تعداد نیازهای ثبت شده از سوی صنایع در سامانه شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان به ۲۰۰ مورد رسیده است، افزود: همچنین باید توجه داشت که در این سامانه قابلیتی ایجاد شده تا دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان دستاوردهای خود را در این سامانه معرفی و در ایجاد ارتباط آنها با صنایع تسهیلاتی ایجاد شود.

تفاهم‌نامه همکاری شبکه پژوهش‌وفناوری اصفهان با دانشگاه‌ها امضا شد

ارتباط با ۱۳ پارک علم و فناوری در کشور

وی همچنین به ارتباط شبکه فناوری پژوهش و فناوری استان اصفهان با ۱۳ پارک علم و تحقیقاتی در کشور اشاره کرد و گفت: این پارک‌ها از ظرفیت‌های استان اصفهان استفاده می‌کنند.

نادر فتحیان پور، مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه الگوی جدیدی برای تأمین نیازهای فناوری استان در دستور کار داریم، اظهار داشت: این تفاهم نامه در قالب فرایند هوشمند برنامه ریزی شده و این ویژگی را کمتر در دیگر تفاهم نامه‌ها داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان تیم‌های کاری آماده فعالیت هستند، ادامه داد: سعی داریم نیازهای عمده استان را در این بخش برطرف کنیم.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه عمده نیازهای احصا شده در استان در زمینه مهندسی مکانیک و برق و کامپیوتر است، ابراز داشت: این ظرفیت منحصر به بخش خاصی هم نیست، سامانه باز است و همه صنایع می‌توانند ثبت نام کنند.

هیچ‌گونه اعتبار دولتی نداریم

وی با بیان اینکه برای اجرای این تفاهم‌نامه هیچ گونه اعتبار دولتی نداریم، ادامه داد: منابع مورد نیاز این طرح‌ها از محل سرمایه‌گذاری صنایع مطابق با نیازشان تأمین می‌شود.

همچنین رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه روند اجرایی این تفاهم‌نامه از گذشته آغاز شده و آزمون و خطاها برای تحقق آن انجام شده است، گفت: همه تجربیات را به دست آورده‌ایم و این تفاهم‌نامه را اجرایی کرده‌ایم.

هوشنگ طالبی با بیان اینکه وجود شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان منجر به پر شدن خلاء و شکاف بین محققان، دانشگاه‌ها و شهرک‌های علمی تحقیقاتی است، ابراز داشت: این تفاهم‌نامه منجر به هم افزایی خواهد بود و در کمترین زمان ممکن نیازهای جاری و آینده پژوهشی استان و کشور را برطرف خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه ارتقای سطح نیازها در استان در دستور کار است، ابراز داشت: با پیوند ظرفیت‌های علمی این طرح را اجرایی خواهیم کرد.

حمایت از ۶۰ پایان نامه با یک میلیارد تومان سرمایه

همچنین رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه هم افزایی در استان اصفهان به خوبی و به ویژه در بخش علم و فناوری به خوبی درک شده است، اظهار داشت: نتیجه این هم افزایی کسب موفقیت این استان در زمینه علم وفناوری در کشور است.

جعفر قیصری با بیان اینکه در رشته‌های مختلف مهندسی، سلامت، تجهیزات پزشکی و … موفقیت‌هایی را داشته‌ایم، ادامه داد: انعقاد این تفاهم‌نامه منجر به بهبود ارتباطات منظم دانشگاه‌ها و شهرک علمی و تحقیقاتی خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت از ۶۰ پایان نامه در استان اصفهان ابراز داشت: این پایان نامه‌ها در پنج دانشگاه بزرگ استان بوده است که با یک میلیارد تومان اعتبار حمایت شد.

منبع: خبرگزاری مهر

روزنامه اقتصادآینده و پورتال خبری اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید