معاون وزیر بهداشت: تحقیقات خوبی در ایام کرونا انجام شد

به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم‌، فرید نجفی در جمع مسوولان دانشگاه علوم پزشکی قم، افزود: باید روز به روز در حوزه تحقیقات و فناوری تلاش داشته باشیم و قم می‌تواند در این عرصه سرآمد باشد.

وی اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های فناوری و تحقیقاتی مورد تاکید است و تمامی تلاش ما بر این امر سوق پیدا خواهد کرد و باید در این راستا از ظرفیت خیرین نیز استفاده شود.

وی ادامه داد: در کشور نگاه به موضوع تحقیقات مثبت است، از این‌رو نباید تحقیقات و فناوری در حد شعار باقی بماند و باید از طریق توسعه فناوری به خلق ثروت اقدام کنیم که این امر برای دانشگاه‌های نسل سوم مهم است.

نجفی بیان کرد: شبکه‌های علمی باید ایجاد شود و آزادانه گفتمان صورت علمی گیرد، نباید از فراگیری علوم غفلت کنیم و در این راستا باید با تمام دنیا ارتباط داشته و شبکه علمی داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت در سفر به شهر قم در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه فناوری و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی قم و همچنین افتتاح مرکز کهورت این استان شرکت کرد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید