احتمال اوج گیری مجدد ویروس کرونا وجود دارد

احتمال اوج گیری مجدد ویروس کرونا وجود دارد

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  رییس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز به عنوان کانون اصلی بستری بیماران کرونایی آذربایجان‌شرقی از کاهش کرونایی‌های این بیمارستان از ۳۰۰ بیمار بستری در ایام اوج پیک سوم به ۶۰ نفر در زمان حاضر خبرداد و گفت: کاهش تعداد بیماران نباید فریبمان دهد زیرا احتمال اوج گیری مجدد ویروس وجود دارد.

 

مسعود فقیه دینوری  در گفتگو با خبرنگاران استان ضمن اعلان خبر فوق ، اظهار داشت : اکنون از ۶۰ بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان امام رضا تبریز ۴۵ بیمار در بخش آی.سی.یو و ۱۵ بیمار در بخش عادی بستری هستند ولی وضعیت کاملا شکننده است و تجربه ماه های قبل نشان می دهد که باید همواره مراقب باشیم.

وی با بیان اینکه اولین نمونه مثبت از ویروس کرونا در استان آذربایجان شرقی دوم اسفند سال گذشته در پیرمرد ۸۰ ساله هریسی در بیمارستان امام رضا گزارش شد، افزود: در مبارزه با کرونا مسوولان سنگ تمام گذاشتند همراهی مردم در ابعاد مختلف و مدیریت فشار روانی و کاهش استرس ها جای قدردانی دارد که اکنون بستری بیماران کووید ۱۹ به حداقل رسیده است. 

وی اعلام کرد: از ابتدای کرونا تا کنون ۲۰۰ تخت ویژه در بیمارستان تجهیز شده است و آمادگی پیک چهارم کرونا را داریم اما اگر مردم و مسوولان رعایت کنند شاهد اوج گیری این بیماری نخواهیم بود.

 رییس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز به عنوان کانون اصلی بستری بیماران کرونایی آذربایجان‌شرقی افزود: اکنون ۶۵۰ بیمار عادی در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بستری هستند.

دکتر دینوری یادآور شد: در اوج سوم ویروس کرونا هم که تعداد بیماران بستری کرونا در این بیمارستان تا ۳۰۰ نفر رسیده بود دیگر اقدامات اساسی پزشکی بیمارستان متوقف نشد طوری که همزمان ۱۲۰ بیمار نیز دیالیز می شد و پیوندهای مغز استخوان و سایر اعضا نیز انجام می شد.

 

وی ادامه داد: راه مبارزه با کووید ۱۹ فرهنگ سازی برای زندگی سالم و رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی است بر این اساس مسوولان باید به دنبال نهادینه کردن فرهنگ زندگی سالم و آشنا کردن مردم نسبت به فرهنگ سلامت باشند.

دینوری تاکید کرد: همین رعایت مسایل ساده و پایبندی به پروتکل های بهداشتی مثل ماسک زدن، فاصله اجتماعی، شرکت نکردن در اجتماعات، شستن مرتب دست ها فوتی ها را به شدت کاهش می دهد و مسوولان نیز به خصوص در حوزه مدیریت شهری باید به بهداشت شهر توجه کنند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

وی یادآوری کرد:منشاء بسیاری از آلودگی های شهری زباله است و زباله گردی نیز از خطرات بیماری زایی در شهر تبریز است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید