صدور مجوز صندوق پژوهش و فناوری در آذربایجان شرقی

صدور مجوز صندوق پژوهش و فناوری در آذربایجان شرقی

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از تصویب تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان خبر داد.

 

عبدالرضا واعظی گفت: مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی آذربایجان‌شرقی پس از پنج سال تلاش و پیگیری با هدف حمایت از فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان استان روز گذشته در جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور با حضور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری صادر شد.

 

وی افزود: بر این اساس، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی آذربایجان‌شرقی با هدف حمایت‌های مالی، علمی و پشتیبانی از فناوران، نوآوران و محققان استان در تبدیل ایده‌های فناورانه به محصولات تجاری با سرمایه ثبتی ۱۰۰ میلیارد ریال تاسیس می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این صندوق با مشارکت ۴۰ درصدی بخش دولتی و ۶۰ درصدی بخش خصوصی تاسیس شده است، افزود: پارک علم و فناوری استان، دانشگاه تبریز و علوم پزشکی، موسسه آموزش عالی سراج، بیمارستان ولیعصر، دو شرکت دانش بنیان و شرکت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی سهامداران این صندوق هستند.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان ادامه داد: با راه اندازی این صندوق تا پایان امسال، صندوق نوآوری و شکوفایی علاوه بر اینکه امکان اعطای حدود یک هزار میلیارد ریال خط اعتباری برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان را خواهد داشت، در صدور ضمانت نامه و سرمایه گذاری مشترک برای تجاری سازی طرح‌ها به کمک این شرکت‌ها می‌آید.

 

وی با اشاره با راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری ارس در سال گذشته، خاطرنشان کرد: با اخذ مجوز این صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی، این استان جزو معدود استان‌هایی است که دارای دو صندوق شد که با توجه به ظرفیت انباشته استان در حوزه دانش بنیان و فناوری نیاز به ایجاد صندوق دوم هم احساس می‌شد.

 

آذربایجان‌شرقی دارای ۱۶۸ شرکت دانش بنیان و بیش از ۳۵۰ واحد فناور و بیش از ۱۴۰ واحد دانشگاهی و مرکز آموزش عالی است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید