کد خبر: 266129
۰
۰
نسخه چاپی

کاهش مقدار ریسک پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، مهدی علیزاده در این باره اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع بیمه پالایشگاه، بیمه‌نامه درمانی کارکنان را مطالعه کردیم و متوجه شدیم نوع قرارداد آن، با آیین‌نامه‌ بیمه‌ مرکزی مغایرت دارد و این موضوع به ضرر شرکت و کارکنان است.

وی تأکید کرد: در این وضع موضوعات را اصلاح کردیم و ضمن اعلام موارد اصلاحی به بیمه‌گر، قراردادی جدید بر اساس دیدگاه‌های کارشناسی ما امضا شد و توانستیم قرارداد را تا جای ممکن بدون قید و شرط کنیم.

مدیر ریسک شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس افزود: در بیمه‌ اموال شرکت نیز نرخ ریسک پالایشگاه و همچنین نسخه‌ پیش‌نویسی که برای همه‌ پالایشگاه‌های کشور از سوی بیمه‌گر و در شرایط غیرتحریمی و به زبان لاتین نوشته شده بود، توجه‌مان را جلب کرد و تلاش کردیم نواقص موجود در آن را برطرف کنیم.

علیزاده با بیان این‌که نرخ ریسک در هزینه‌ بیمه بسیار تأثیرگذار است، تشریح کرد: هرچه نرخ ریسک پایین‌تر بیاید حق بیمه‌ پرداختی نیز کاهش می‌یابد.

وی درباره نرخ ریسک پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس گفت: نرخ ریسک پالایشگاه در سال ۱۳۹۶، ۱.۳۵ بود که توانستیم آن را در ماه‌های پایانی سال ۹۷ به ۱.۳ برسانیم و در سال ۹۸ نیز با حفظ همین رویکرد، تلاش خود را بیشتر کردیم و توانستیم رقم ریسک را از ۱.۳ به ۱.۲۵ برسانیم.

مدیر ریسک شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با اشاره به اینکه کاهش ریسک تنها مبتنی بر فعالیت مدیریت ریسک نیست، تأکید کرد: کار ما معرفی کامل مجموعه اقدام‌های اصولی در سطح پالایشگاه به بیمه‌گر است و این روند نزولی ریسک نتیجه‌ تلاش بی‌وقفه و زحمات و اقدام‌های همکارانمان در حوزه‌های مختلف است.

علیزاده تأکید کرد: در پایان پارسال نیز رقم ریسک پالایشگاه را به ۱.۲ رساندیم و اگر با همین روند پیش برویم می‌توانیم تا دو سال آینده به رقم ریسک ۱.۱ برسیم که در نوع خود اقدامی مهم در جوان‌ترین پالایشگاه کشور است.

منبع:شانا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید