کد خبر: 266323
۰
۰
نسخه چاپی

بانک‌های خصوصی خراسان شمالی قدرت مصرف منابع را در استان ندارند

به گزارش اقتصادآینده نیوز علی اصغر هدایتی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات بانک ملی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال منابع در بانک‌های استان وجود داشت که این رقم در پایان آذرماه با رشد ۵۶ درصدی به بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال رسید.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی با تاکید بر اینکه استان از نظر منابع فقیر است، گفت: تقاضای ما این بود که منابع متمرکز شود تا بتوانیم شرایط بهتری پیدا کنیم.

وی میزان مصارف در سال گذشته را ۸۰ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این عدد تا انتهای آذر ماه با رشد ۵۱ درصدی به ۱۲۲ هزار میلیارد ریال رسید.

هدایتی اضافه کرد: همواره مصارف بانک‌های خراسان شمالی بالای ۱۰۰ درصد بوده که این امر باعث شده بانک مرکزی بانک‌های استان را جریمه کند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی تصریح کرد: نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان در پایان سال گذشته ۱۱۴ درصد بود و در انتهای آذرماه به ۱۱۰ درصد رسید.

وی به مطالبات معوق بانک‌ها اشاره داشت و گفت: ۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال مطالبه غیر جاری در پایان سال گذشته داشتیم که طی سال ۱۳۹۹ این عدد با رشد ۹ درصدی به ۴,۹۶۹ میلیارد ریال رسیده است.

هدایتی بیان داشت: نزدیک ۷۰ درصد بدهی‌های بانکی مربوط به تعداد محدودی از افراد است که امکان بیان نامشان وجود ندارد و در کشور نیز نامی از بدهکاران بانکی بیان نمی‌شود.

وی منابع ارزی خراسان شمالی را بسیار اندک دانست و افزود: این مبلغ یک و نیم میلیارد دلار است که عدد قابل توجهی به شمار نمی‌آید لذا صنایع بزرگ استان باید منابع ارزی خود را در بانک‌های استان فعال کنند.

هدایتی در ادامه به تشریح آمار وام ازدواج در خراسان شمالی پرداخت و گفت: تا پایان دی‌ماه بیش از ۱۰ هزار فقره وام ازدواج به مبلغ ۵ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است و هم اکنون ۴ هزار و ۲۳۸ پرونده در انتظار وام ازدواج داریم.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به تصویب وام ۷۰ میلیون تومانی برای سال آینده پیش بینی می‌کنیم پرونده‌های در انتظار نسبت به اکنون رشد داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اختصاص یافته برای کرونا ۹۷۷ میلیارد ریال بوده، گفت: تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال به ۷ هزار و ۹۳۸ فقره پرداخت شده است.

هدایتی در خصوص کارخانه‌های تحت تملک بانک‌ها در استان گفت: ۲۹۰ کارخانه فعال در استان داریم؛ ۱۴ کارخانه اکنون تحت تملک بانک‌ها هستند که تمامی آنها در زمان تملک تعطیل بوده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اعتراض استاندار خراسان شمالی به مصرف اعتبارات استان در خارج از خراسان شمالی گفت: بانک‌های دولتی بیش از منابع خود در استان هزینه کردند و اعتراض استاندار مربوط به بانک‌های خصوصی است و از سوی دیگر مدیران بانک‌های خصوصی خراسان شمالی از خود اختیار صرف هزینه ندارند و باید از مدیرعاملان کشوری اجازه اخذ کنند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید