۱۸۰۰ خانواده تحت پوشش موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز هستند

۱۸۰۰ خانواده تحت پوشش موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز هستند

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : رئیس موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز با اشاره به حمایت این موسسه خیریه از متدکیان تبریزی که نیازمند واقعی هستند، گفت: امسال ۱۷۳۰ متکدی در سطح شهر تبریز جمع آوری شده است.

 

محمدصادق نائبی ، در نشست خبری در خصوص دلیل بدون گدا بودن شهر تبریز، اظهار کرد: در این موسسه به متکدیان واقعی که از سطح شهر تبریز جمع آوری می‌شوند، کمک می‌شود؛ در این راستا پس از معرفی به موسسه ابتدا از این اشخاص تعهد گرفته می‌شود، سپس اگر دارای خانواده باشند به خانوده خود تحویل می‌دهیم، اگر نداشته باشند هم در این موسسه پذیرش می‌شوند.

 

وی افزود: این اشخاص، اگر جوان بوده و امکان اشتغال داشته باشند، به بخش خدمات کاریابی معرفی می‌شوند، اگر از سایر شهرستان‌ها آمده باشند نیز با تقبل هزینه به شهر خود می‌فرستیم؛ این متدکیان اگر سالمند و بدون خانواده نیز باشند، جهت نگه داری به بهزیستی معرفی می‌شوند.

 

وی با تاکید بر کمک به تمامی متکدیان واقعی توسط این موسسه خیریه در تبریز، گفت: متکدیانجمع آوری شده اگر از اتباع غیرایرانی نیز باشند به دستگاه مربوطه ارجاع داده می‌شوند، که در این راستا نیز حدود دو سال پیش ۲۰۰ متکدی پاکستانی در تبریز جمع آوری شده بود.

 

نایبی با اشاره به قدمت ۵۰ ساله این موسسه خیریه، گفت: موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز با همت بازاریان تاسیس یافته و ساختاری متفاوت از سایر ادارات و موسسات خیریه دارد؛ با همکاری هیئت امنای این موسسه که متشکل از بازاریان کهنه کار تبریزی است، اقدامات مهمی در جهت کمک به نیازمندان انجام می‌گیرد و اکنون این موسسه دارای ۱۸۰۰ خانواده تحت پوشش است.

 

وی با اشاره به حمایت از خانواده‌های نیازمند بی سرپرست و یا از کار افتاده توسط این موسسه، گفت: روزانه از ساعت هشت صبح، افراد متقاضی می‌توانند به این موسسه مراجعه کنند، و بعد از بررسی که توسط هیئت امنا در وهله اول انجام می‌گیرد، پذیرش و استعلام شده و سپس به بخش مددکاری ارسال می‌شوند؛ پس از تحقیق و ارائه گزارش در این مرحله توسط دو امنای موسسه با سنین بالای ۵۰ سال، پرونده برای نیازمند تشکیل می‌شود.

 

وی با بیان این‌که تحقیق، مبنای فعالیت این موسسه است، اظهار کرد: پس از تشکیل پرونده برای مستمندان، ماهانه سبدهای غذایی متشکل از گوشت، حبوبات، قند، شکر، روغن، برنج، وسایل بهداشتی و ... دریافت می‌کنند؛ هم‌چنین اگر این افراد مشکل اجاره و رهن منزل، داشته باشند هم کمک می‌کنیم و حتی در طول ۱۰ ماهه سالجاری نیز کمک به خرید خانه برای ۴۴ خانواده کرده‌ایم.

 

رئیس موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز با بیان این‌که جهت کمک به افراد نیازمند، نیاز به عضویت در این موسسه نیست و در صورت تحقیق و تایید نیازمندی، این موسسه اقدام به کمک در حد توان خود می‌کند، افزود: موسسه حمایت از مستمندان تبریز هم‌چنین اقدام به کمک برای خرید وسایل و لوازم خانه، خرید داروها، انجام انواع جراحی‌ها، تامین وسایل توان بخشی، خدمات دندان پزشکی و ... می‌کند.

 

وی از فراهم آوردن اشتغال خدماتی برای ۵۴۲ فرد تحت پوشش این موسسه خبر داد و گفت: برای ۶۰۰ دانش آموز و دانشجوی نیازمند تبریزی، کمک هزینه تحصیل و خرید لوازم تحریر پرداخت می‌کنیم و امسال نیز به منظور کمک به تحصیل مجازی، ۳۰۰ تبلت دانش آموزی را تهیه کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: عیدی‌ها و افطاری‌های امسال نیز به دلیل شیوع کرونا، در قالب وجوه نقدی به مستمندان پرداخت می‌شود.

 

نایبی با اشاره به کمک برای تهیه جهیزیه نوعروسان تحت پوشش این موسسه و نیازمندان تبریزی، گفت: امسال اقدام به تهیه ۴۰۰ سری جهزیه برای نوعروسان تبریزی کردیم.

 

وی با اشاره به آمار بالای کودک همسری در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در این راستا، برای پیشگیری از این اقدام، امسال پیش از اهدای جهیزیه به نوعروسان، کلاس نکات پیش از زندگی زناشویی برگزار می‌کنیم و سن اهدای جهیزیه را نیز ۱۶ سال تمام در نظر گرفته‌ایم.

 

وی با اشاره به حمایت از خانواده‌های بیماران سرطانی توسط این موسسه، اظهار کرد: با توجه به هزینه‌های بالای درمان و شیمی درمانی بیماران سرطانی، در کنار کمک دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تخفیف در امر این هزینه‌ها، موسسه حمایت از مستمندان نیز اقدام به حمایت و کمک به این قشر می‌کند؛ در این راستا نیز تاکنون ۸۰۳ پرونده تشکیل شده که ۵۶۶ مورد از آنها فعال هست.

 

رئیس موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز از کمک به ۳۵ مورد متفرقه و کمک به آزادی پنج زندانی در طول سالجاری توسط این موسسه خیریه، افزود: امسال میزان کمک خیران نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، در زمینه حمایت از آسیب‌ دیده‌های کرونایی نیز بسته‌های غذایی و کمک‌هایی برای کارگران بیکار ارائه شده است، بدهی برخی از افراد نیازمند به سوپرمارکت‌ها را هم تسویه کردیم و برای ۴۰۰۰ نفر ارزاق تهیه شده و ۶۰۰۰۰ ماسک نیز توزیع شده است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید