حماسه ۲ بهمن نماد ایستادگی مردم ارومیه در برابر رژیم طاغوت است

به گزارش اقتصادآینده نیوز، محمدمهدی شهریاری در بخشی از پیام خود آورده است: انقلاب اسلامی که با دم مسیحایی امام خمینی (ره) و وحدت کلمه ملت ایران به ثمر نشست، شکوفایی چندین دهه مبارزات آزادی‌خواهانه ایرانیان و استقرار جمهوری اسلامی ایران را موجب شد و به بهره برداری نظام سلطه جهانی از سرزمین ایران پایان بخشید و همچنین الهام بخش دیگر ملت‌های مسلمان و آزادی خواهان جهان گشت.

در ادامه این پیام آمده است: مردم انقلابی ارومیه نیز با خلق حماسه‌ای به یاد ماندنی و ماندگار در تاریخ معاصر ایران به رهبری مرحوم حاج شیخ غلامرضا حسنی، آغازگر قیام مسلحانه علیه رژیم طاغوت بودند؛ واقعه مسجد اعظم ارومیه نقطه عطفی در تاریخ ایران است که نقش بزرگی در تسریع پیروزی انقلاب داشته و حماسه دوم بهمن ماه ۵۷ به عنوان نماد ایستادگی و استقامت مردم شهید پرور ارومیه باید همواره زنده نگه داشته شود.

استاندار آذربایجان غربی با گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین حسنی و شهدای عظیم الشان انقلاب اسلامی، اظهار امیدواری کرد که به فضل الهی همه مردم ایران به ویژه مردم شهیدپرور استان و شهرستان ارومیه در پاسداری از آرمان‌های انقلاب بیش از پیش موفق و موید باشند.

سرپرست شهرداری ارومیه نیز در پیامی به مناسبت دوم بهمن ماه، فرارسیدن این روز را تبریک گفت: در پیام صادره از سوی غلامرضا عدل دوست آمده است: دوم بهمن ماه روز بسیار مهم و به یاد ماندنی در تاریخ آذربایجان غربی و ایران اسلامی است. این روز با شکوه را همه با نام و یاد حجت الاسلام والمسلمین شیخ غلامرضا حسنی می‌شناسند که قیام مسلحانه ای را پایه گذاری کرد که در نوع خودش برای اولین بار در کشور رقم می‌خورد؛ انقلاب مردم ارومیه در این روز اولین رویارویی مسلحانه حق طلبان و پیروان راستین اسلام و امام (ره) با دژخیمان طاغوت بود، حرکتی که اهمیت آن تا به امروز تبیین و به صورت شایسته بررسی و معرفی نشده است.

در ادامه این پیام اضافه شده است: دوم بهمن سالروز به خاک مالیده شدن بینی رژیم تا بن دندان مسلح پهلوی بود و به همه ابهت پوچ و پوشالی این رژیم را ثابت و لرزه بر اندام مستکبرین انداخت.

سرپرست شهرداری ارومیه، این روز را که همچنین روز فرهنگی ارومیه نامگذاری شده، گرامی داشته و اظهار امیدواری کرده است که این روز بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی آن طور که شایسته مطرح شدن است، در سطح کشور مطرح شود تا تک به تک ملت ایران و به ویژه نسل جدید از این روز حماسی مطلع شده و آگاهی کامل داشته باشند.

در تاریخ مبارزه‌های انقلابی مردم ارومیه برای ساقط کردن رژیم شاهنشاهی روزهای بزرگی چون خرداد ۱۳۴۲، ۱۹ دی قم، ۲۹ بهمن تبریز، ۱۷ شهریور تهران و ۱۳ آبان و سایر ایام ثبت شده است و ۲ بهمن ارومیه در زمره این روزهای تاریخی قرار دارد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید