کد خبر: 266501
۰
۰
نسخه چاپی

دوران نمایشگاه های بین المللی خودرو هم به سر آمده

جیمی باترز Jamie Butters دبیر نظارت بر محتوای «اتومتیو نیوز» به دلایل افول نمایشگاه های بین المللی خودرو پرداخته و می گوید: شما می توانید کریسمس را از ماه آذر به ماه اردیبهشت ببرید اما دیگر همان نخواهد شد.

وی می گوید: «چند سال پیش از سام اسلاتر Sam Slaughter رئیس هیئت مدیره سابق انجمن نمایندگی های خودروی دیترویت در مورد نیاز نمایشگاه های بین المللی به تعریف دوباره و سازماندهی مجدد پرسیدم و او در جواب گفت تغییر زمان کریسمس آسان تر است! جانشین های او هم به تجدید ساختار و راه های رقابت با نمایشگاه بین المللی CES‌ [نمایشگاه الکترونیک که در لاس وگاس برگزار می شود] پرداختند اما هر آن چه انجام دادند، به نتیجه ملموسی منجر نشد به خصوص که اکثر خودروسازان مطرح در دنیا دیگر رغبتی به حضور در نمایشگاه بین المللی آمریکا شمالی نشان نمی دادند.»

واقعیت این است که در سال 2020 می خواهند همه تقصیرها را به محدودیت های به وجود آمده در اثر گسترش و شیوع ویروس کرونا نسبت بدهند اما خیلی پیشتر از آن افول نمایشگاه های بین المللی آغاز شده است. حتی در سالی که گذشت، مصرف کنندگان خودرو، رکوردهای جدیدی در خرید تعدادی خاص از خودروها برجای گذاشتند و اصلاً موضوع این نیست که خودروسازان پول کافی برای حضور در نمایشگاه ها ندارند، واقعیت این است که دیگر آنها قصد ندارند پول های هنگفت برای نمایشگاه های خودروی جهانی صرف کنند.

اکنون تعداد بسیار کمی از خودروسازان هستند که تمایل نشان می دهند سرمایه بزرگی را به نمایشگاه دیترویت اختصاص دهند و از آن یک رویداد خیره کننده بسازند.

حتی رویدادی «موتور بِلا» Motor Bella که یک نمایشگاه رو باز است و می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع ویروس در آن  پیشگیری کرد، راه و چاره ای برای کشاندن مدیران عامل خودروسازان بزرگ و دوربین ها و خبرگزاری ها برای خلق یک رویداد در حد ملی نیست.

حتی قبل از ویروس کرونا، همه نمایشگاه های خودرو با افول شدیدی مواجه شده بودند، با این که دست اندرکاران نمایشگاه دیترویت زحمات زیادی کشیده اند اما دیترویت دیگر نمی تواند آینده حمل و نقل نوین را در این نمایشگاه ترسیم کند. دیگر خودروسازان دنیا اعتقادی به آن ندارند.

حالا دیگر کمپانی های بزرگ دنیا بیشتر به رویدادهای محلی و خاص برند تمرکز می کنند یا آن که با رویدادهای آنلاین به سمت کاهش هزینه پیش می روند. و این در حالی است که در دوران گذار از خودروهای بنزینی به خودروهای برقی و عرضه فناوری های جدید در آن از جمله خودران ها، اشکال جدید حمل و نقل نوین شاید نیاز به عرصه ای برای به نمایش گذاشتن داشته باشند. وجود این نمایشگاه ها در گذشته محلی برای اطلاع رسانی در خصوص نوآوری ها بود اما حالا اطلاع رسانی در خصوص نوآوری ها باید منتظر روش هایی باشد که هنوز امتحان خود را پس نداده اند.

برای مثال نمایشگاه توکیو که در سال 2019 برگزار شد، آکیو تویودا رئیس هیئت مدیره تویوتا هم خود را ملزم می دید که با صرف پول این نمایشگاه را سر پا نگه دارد و با حفظ جذابیت،‌ آن را از لحاظ فرهنگی مرتبط و از لحاظ صنعتی، آموزنده نشان دهد. در این نمایشگاه هم به سبک نمایشگاه های بین المللی از چهره های مطرح دعوت شد تا به موفقیت آن کمک کند و بیش از 1.3 میلیون بازدیدکننده را به این نمایشگاه کشاند و با نوآوری هایی مثل e-Palette تویوتا، طراحی مجدد خودروی هیدروژنی میرای، نوآوری های فناوری در هوندا و کراس اور جدید آریای نیسان، سعی در موفق نشان دادن نمایشگاه توکیو داشتند. زمانی تویوتا،‌ هوندا و نیسان بودند که به رونق نمایشگاه دیترویت می افزودند و حالا ترجیح داده اند که این امکانات را صرف نمایشگاه خودشان در توکیو کنند. این نمایشگاه بیشتر ژاپنی بود و حتی در این رویداد از مدیر عاملان خودروسازان آمریکایی، اروپایی و حتی کره جنوبی هم دعوت نشده بود.

به نظر می رسد که خودروسازان ژاپنی به این نتیجه رسیده اند که برای صرف هوشمندانه تر پول بهتر است به نمایشگاه های محلی بپردازند. چون فرصتی برای دوست داران خودرو فراهم می آورد که خودروها را خارج از نمایندگی ها و در نمایشگاه های محلی برانداز کنند.

این نوع نمایشگاه های محلی بدون رویدادهای خبری جهانی حتی پیش از شیوع کرونا در حال گسترش و رونق بوده اند. به بیانی دیگر، نمی توان انتظار داشت که دیترویت به آن رونق سابق بازگردد.

منبع: اتونیوز

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید