آغاز روابط تهران و واشنگتن منوط به دوری از تفکر دیکتاتوری آمریکاست

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای بقیه‌الاعظم (عچ) این شهر افزود: اگر نگاه آمریکا به ایران قدرت‌مآبانه، از بالا به پایین و گرگ به میش باشد، کشورمان هرگز خم به ابرو نخواهد آورد.

وی یادآور شد: مردم ایران با ملت آمریکا هیچ دشمنی ندارند بلکه به علت تفکر دیکتاتوری و قلدرمآبانه‌شان با دولتمردان این کشور مشکل دارند.

خطیب جمعه کاشان با بیان اینکه ایران اسلامی از قدرت‌های پوشالی در جهان ترس ندارد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نیازمند مذاکره با آمریکا نیست.

به گفته وی، ایران اسلامی مصمم است از استقلال، تمامیت ارضی و  همه شعارهای انقلابی تا پای جان دفاع کند.

بازگشت آمریکا به برجام مشروط به برداشتن تحریم‌ها

آیت‌الله سلیمانی درباره برجام و تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: تمامی مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر این باور هستند که بازگشت آمریکا و بایدن به برجام مشروط به برداشتن همه تحریم‌هاست.

امام جمعه کاشان افزود: بایدن و همکاران دموکراتش باید از فرصتی که اکنون در اختیار دارند برای تصحیح خطاهای ترامپ در مواجهه با ایران استفاده کنند و در این راستا موضع‌گیری آنان در قبال تحریم‌ها اهمیت دارد.

وی ادامه داد: اگر دولتمردان آمریکا نگاه مثبت به برداشتن تحریم‌ها دارند، بازگشت آنان به برجام از نگاه مسوولان نظام و رهبری جمهوری اسلامی ایران مانعی ندارد اما آیا می‌توانند این کار را انجام دهند؟ راه درست برای نجات آمریکا از این معضل تحول افکار دولتمردان این کشور درباره ایران است.

آیت‌الله سلیمانی گفت: دولتمردان آمریکا بدانند که ایران امروز مانند پیش از انقلاب نیست، چرا که اکنون مقتدر، دارای مردمی آگاه، انقلابی، بابصیرت، نترس و شجاع است، به طوری که در دفاع مقدس مقابل تمامی جهان ایستاد و ۴۰ سال تحریم‌های همه جانبه را به پشیزی نخرید.

وی تاکید کرد: ایران امروز از نعمت رهبری و فرماندهی کل قوا بهره‌مند است که در مقابل تمامی قدرت‌های غربی و دشمن خم به ابرو نمی‌آورد.

چالش‌های جو بایدن در آمریکا

امام جمعه کاشان اظهار داشت: با وجود تمامی دشواری‌هایی که ترامپ و هوادارانش بر سر راه انتقال قدرت برای رییس جمهوری جدید آمریکا به وجود آوردند آیین تحلیف جوی بایدن به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا برگزار شد، اما به علت شیوه‌های غلط ترامپ، جوی بایدن با چالش‌های فراوانی داخلی و خارجی روبه رو خواهد بود.

وی مبارزه با ویروس کرونا در آمریکا را دشوارترین چالش داخلی جوی بایدن در این کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: آمریکا از یک سو کشوری است که ادعای ابرقدرتی در همه زمینه‌ها و از جمله توانایی‌های علمی و پزشکی دارد و از سوی دیگر در چنبره این ویروس گرفتار شده به نحوی که رکورد مرگ و میر در جهان را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، البته علت اصلی مرگ و میر زیاد کرونایی‌ها در آمریکا بی‌کفایتی ترامپ و دولت او بود که مدتی به فرافکنی پرداخت و پس از آن وقتی تسلیم این پدیده شوم شد، توانایی مقابله با آن را از دست داد و اعتبار و اقتدار آمریکا را زیر سوال برد.

آیت‌الله سلیمانی، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که با شگردهای بسیار مهمی آمیخته بود را از دیگر چالش‌های آمریکا در دوره ریاست جمهوری جوی بایدن دانست و گفت: این شگردها با بازی‌های سیاسی بسیار زشتی در جهان تحت عنوان تقلب در انتخابات به نمایش گذاشته شد که سعی کردند جایگاه قدرت را در تصرف و تصاحب داشته باشند و به رقیب برنده واگذار نکنند، این مهم بسیار وجه آمرکیا را در جهان مشوه کرد و آبروی این کشور را در دنیا ریخت.

وی تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میراثی بسیار زشت برای بایدن باقی گذاشت و باید چهره آمریکا را در بخش اخلاق انتخاباتی بازسازی کند.

وی برخوردهای خشن ناشی از تفکر نژادپرستانه با رنگین پوستان آمریکا را از دیگر چالش‌های پیش روی بایدن عنوان و اضافه کرد: این میراث شوم دامن‌گیر پلیس آمریکا نیز شد و فردی را در انظار عمومی به جرم سیاه‌پوست بودن زیر دست و پا له کردند.

ادامه دارد...

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید