بازگشت ۳۰ واحد تولیدی راکد درقم به مدار تولیدتا تک رقمی شدن نرخ بیکاری

افتتاح طرح‌ توسعه‌ای تولید لوازم خانگی،پایان تدوین برنامه قم ۱۴۰۴ در اسفند، یادگیری مهارت حرفه‌ای توسط ۷۱۰ تَن از زندانیان، ساخت ۲۱ واحد مسکونی برای مددجویان،رونمایی از سامانه جامع نقشه‌های ساختمانی نظام مهندسی، افتتاح ۵ مرکز فناوری، واگذاری احداث ۴ طرح ورزشی به بخش خصوصی، تکمیل طرح ملی جی‌نف، ارائه طرح انتقال ایستگاه راه‌آهن محمدیه به جمکران و ارایه آموزش‌های مهارتی به روستاییان؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است 

بازگشت ۳۰ واحد تولیدی راکد به مدار تولید

استاندار قم گفت: از ابتدای امسال ۳۰ واحد صنعتی راکد با اشتغال ۵۲۰ تَن و سرمایه گذاری ۶۱۲ میلیارد تومانی به مدار تولید بازگشته است.

بهرام سرمست هفته گذشته در دیدار علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان بخش خصوصی قم افزود: باید احیای واحدهای راکد و نیمه راکد صنعتی در کنار حفظ ظرفیت های اشتغال با قدرت دنبال شود.

پایان تدوین برنامه قم ۱۴۰۴ در اسفند

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: ‌تدوین برنامه قم ۱۴۰۴ درحال انجام است و امیدواریم تا اواسط اسفندماه سال جاری نهایی شود.

محسن رنجبر در دیدار آیت الله محسن اراکی نماینده استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود: در تدوین این برنامه موضوعات شهر اسلامی و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب  برای شهر مقدس قم و همچنین نقطه نظرات راهگشای مراجع، علما و بزرگان حوزه علمیه موردتوجه قرارگرفته است.

طرح چالش‌های تولید و صادرات قم در حضور وزیر صنعت

در دیدار هفته گذشته علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان قم، تولیدکنندگان و بازرگانان قمی نظرها، پیشنهادها و دیدگاه های خود را نسبت به مشکلات تامین مواد اولیه و صادرات فرش دستباف، فرسودگی ماشین آلات خط تولید، حضور پررنگ رقبا در بازارهای بین المللی و غیره را مطرح کردند.

ساخت ابزارهای راهبردی حوزه سایبری  

مدیر مرکز آپای دانشگاه قم گفت:‌ ابزارهای مهم و تاثیرگذار به منظور مقابله با حمله‌های سایبری در دانشگاه قم طراحی و ساخته شده‌است و این روند با تلاش نخبگان استان و استفاده از فناوری‌های روز دنیا ادامه دارد.

امیر جلالی بیدگلی درگفت وگو با خبرنگار ما افزود: یکی از وظایف اصلی این مرکز کمک به سازمان‌ها و نهادها برای مقابله با حملات سایبری از قبیل هک و نفوذ است و تاکنون این مرکز توانسته است ۱۴۳ مورد آسیب‌پذیری سیستم‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف را کشف کند و به آن‌ها گزارش دهد.

تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری

استاندار قم گفت: نرخ بیکاری قم از ۱۳ درصد در ابتدای امسال به هشت درصد رسیده است و انتظار می‌رود، بعد از مهار ویروس کرونا این رقم به سمت وضعیت بهتری برود.

بهرام سرمست هفته گذشته در دیدار با غلامرضا پناه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در قالب برنامه های جهش تولید اجازه نمی دهیم، هیچ واحد تولیدی در قم تعطیل شود.

استخراج سالانه ۴ میلیون تُن مواد معدنی

رییس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۱۰۰ معدن در استان فعال است و سالانه چهارمیلیون تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج می‌شود.

محمدتقی کاظم ‌زاده درگفت وگو با خبرنگار ما افزود: درحال حاضر ۱۸۲ پروانه بهره برداری از معادن در قم صادر شده‌است.  

یادگیری مهارت حرفه‌ای توسط ۷۱۰ تَن از زندانیان   

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۷۱۰ تَن از زندانیان قم در قالب ۶۷ هزار و ۲۶۷ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

محمود تقی پور افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اصلاح و تربیت زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنان موثر بوده است و در کاهش معضل های اجتماعی نقش بسزایی دارد.

ساخت ۲۱ واحد مسکونی برای مددجویان

مسئول سازمان بسیج سازندگی قم گفت: با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی استان ۲۱ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد احداث می شود.

سرهنگ محمود داوودآبادی هفته گذشته در حاشیه مراسم کلنگ زنی احداث ۲۱ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم اجرای این طرح را به بسیج سازندگی استان واگذار کرد و برای عملیاتی شدن آن جلسات بین‌دستگاهی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت مستمر برگزار و سهم مشارکت هر دستگاه در اجرای طرح مذکور مشخص شد.

۳ برابر شدن خدمات برخط دولت الکترونیک

استاندار قم از سه برابر شدن خدمات برخط در چارچوب دولت الکترونیک در استان طی چند ماه اخیر خبر داد.

بهرام سرمست هفته گذشته  در جلسه راهبردی توسعه مدیریت قم که با حضور فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره وری برگزار شد، تحقق دولت الکترونیک را از مهم‌ترین راهکارها در راستای افزایش بهره وری در دستگاه های دولتی دانست و گفت: ظرفیت دولت الکترونیک و ارایه خدمات برخط در استان قم طی چند ماه اخیر سه برابر افزایش داشته اشت.

رونمایی از سامانه جامع نقشه‌های ساختمانی نظام مهندسی

فعالیت رسمی سامانه جامع ارسال و کنترل الکترونیک نقشه های ساختمانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با رونمایی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از این سامانه آغاز شد.

ماهانه ۱۸۵ میلیارد ریال هزینه بیماران تحت بیمه سلامت می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: ماهانه ۱۸۵ میلیارد ریال برای بیمه شده‌های بیمه سلامت در استان قم هزینه می‌شود.

محمدرضا فخاریان‌زاده  هفته گذشته در جمع خبرنگاران‌ افزود: از این مبلغ،‌ ۸۹ میلیارد ریال مربوط به مرکزهای دولتی دانشگاهی و ۹۶ میلیارد ریال مربوط به مراکز غیردولتی است.

افتتاح طرح‌ توسعه‌ای تولید لوازم خانگی  

طرح‌ توسعه‌ای تولید لوازم خانگی شرکت صنعتی پاکشوما و شماری دیگر از طرح‌های صنعتی با حضور علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته گذشته در استان قم به بهره‌برداری رسید.

راه اندازی مجدد (احیای) مجتمع صنعتی فورتکس (تولیدکننده لوح فشرده -سی دی-) و بازدید از شرکت شیمی آذرجام (تولیدکننده راکتورهای شیمیایی گلس لایند) در شهرک صنعتی شکوهیه و نیز افتتاح نخستین خط رباتیک تولید انواع یخچال فریزر در گروه صنعتی پاکشوما از جمله برنامه های وزیر صمت در این سفر بود.

۸۴۰۰ مادر باردار قمی زیر پوشش خدمات مرکز بهداشت

رئیس گروه سلامت مادران و باروری سالم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر هشت هزار و ۴۰۰ مادر باردار در این استان تحت پوشش خدمات مرکز بهداشت هستند.

معصومه فرشید مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: تعداد مادران باردار در استان قم بیش از این رقم است و تعدادی از آن‌ها به دلیل ترس از کرونا به پایگاه‌های سلامت مراجعه نمی‌کنند و یا ترجیح می‌دهند در مطب‌های خصوصی خدمت دریافت کنند.

اهدای اعضای بدن یک مرد به بیماران

کارشناس مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن یک مرد ۵۰ ساله که متاسفانه به دلیل تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدا به بیماران در فهرست دریافت عضو، زندگی دوباره بخشید.

ولی الله صمدی در گفت وگویی افزود: از ابتدای امسال تاکنون این چهاردهمین مورد اهدای عضو بدن در این استان است.

پیگیر اکران فیلم‌های فجر در قم هستیم

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با اشاره برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: با توجه به تجربه موفق این استان برای اکران همزمان فیلم های جشنواره فجر، پیگیر اکران فیلم‌های این جشنواره در قم هستیم.

محمدکاظم رضوانی هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگار ما افزود: برگزاری جشنواره‌ فیلم فجر که تا پیش از این در هاله‌ای از ابهام قرار داشت،‌ با تغییر وضعیت بسیاری از شهرهای کشور از قرمز به نارنجی، زرد و آبی و فروکش کردن بیماری کووید-۱۹،‌ با درخواست اهالی هنر هفتم عملیاتی می‌شود.

تکمیل طرح ملی جی‌نف

مدیرکل پُست قم، با اشاره به تکمیل طرح ملی «جی‌نف» (نشانی استاندارد مکانی ملی) در شهر قم گفت: با اجرای این طرح، بیش از ۳۳۰ هزار مکان  نقطه گذاری (پارسل بندی) شده است.

ابوالفضل باقری منش در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: در  ۹۴، قم به عنوان استان آزمایشی (پایلوت) اجرای طرح ملی جی‌نف برای استانداردسازی نشانی پستی انتخاب شد و به همین دلیل پیشرفت اجرای این طرح در این استان نسبت به استان‌های دیگر بسیار چشمگیرتر بوده‌است.

انتقال ایستگاه راه‌آهن محمدیه به جمکران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، با اشاره به متروکه شدن بخشی از ریل راه ‌آهن در محدوده شهر گفت: مطالعات جا به‌ جایی ایستگاه راه‌آهن محمدیه به ایستگاه جمکران در حال انجام است.

غلامرضا جانقربان، با اشاره به بررسی انتقال بار تردد ریلی ایستگاه محمدیه به ایستگاه جمکران افزود: پیشنهاد این است که با حذف ایستگاه محمدیه، یک هاب مسافری در ایستگاه جمکران ایجاد شود که مدهای حمل و نقلی دیگر مانند خط «آ» (A) مترو، بی.آر.تی. و اتوبوس و حمل ‌و نقل عمومی به آن متصل شود.

ارایه آموزش‌های مهارتی به روستاییان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در راستای آموزش‌های مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستایی، از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۳۰۵ تَن از روستاییان قمی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

محمود تقی پور افزود: اجرای این دوره‌ها با هدف اشتغال در روستاها، ارتقای مهارت روستاییان، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان انجام شده است.

واگذاری احداث ۴ طرح ورزشی به بخش خصوصی

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی به منظور تکمیل،‌ بهره‌برداری و مدیریت مکان‌های ورزشی در استان،‌ ساخت چهار طرح توسعه و زیرساختی ورزش قم با اعتبار ۱۸۴ میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

رسول مُنعِم  هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگار ما افزود: در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون الحاق تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مطابق با دستورالعمل مربوطه و بهره‌وری از تسهیلات موضوع تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۹، این اداره کل در نظر دارد، چهار طرح عمرانی خود را با مشارکت بخش خصوصی تکمیل و احداث کند.

افتتاح ۵ مرکز فناوری

پنج مرکز خلاقیت، نوآوری و فناوری هفته پیش، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در قم به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید