کد خبر: 266862
۰
۰
نسخه چاپی

نقش مو? - ر بانک اقتصادنوین در تامین مالی ? - پروژه ملی خط لوله گوره به جاسک? -

بانک اقتصادنوین در سال جهش تولید با تامین مالی شرکت‌های فعال در زنجیره تولید لوله، نقش به سزایی در اجرای پروژه ملی و راهبردی کشور با عنوان «خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک» ایفا کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، خط لوله 1100 کیلومتری گوره به جاسک یکی از مهترین پروژه های ملی و راهبردی کشور است که با تولید 366 هزار تن لوله با موفقیت اجرایی شده و در آستانه بهره برداری قرار دارد. این خط از منطقه گوره در استان بوشهر آغاز و به بندرجاسک در سواحل دریای عمان بعد از تنگه هرمز می‌رسد و با اتمام این پروژه ایران برای نخستین بار قادر خواهد بود، نفت خام خود را از آب های آزاد دریای عمان صادر کند.
در این پروژه راهبردی که با تکیه بر توان و تخصص شرکت های داخلی و تولید ورق ترش برای نخستین بار در کشور اجرا شد بانک اقتصادنوین با تامین مالی شرکت های صنعتی مشارکت کننده در تولید لوله های مورد استفاده در این پروژه، بالغ بر 60درصد منابع مورد نیاز برای تولید این لوله ها را تامین مالی کرده است.
گفته می شود، افزون بر ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح ملی از داخل کشور و به همت شرکت های داخلی تامین شده که این موضوع از خروج ۲۰۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کرده است.
طرح راهبردی و ملی خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک علاوه بر ایجاد چهارهزار شغل در این منطقه و استان‌های همجوار باعث افزایش سطح امنیت اجتماعی و رفاه خانوار این مناطق خواهد شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید