طرح جهش توليد در دیمزارها بهترين فرصت جهت رونق هر چه بيشتر زراعت شهرستان ويژه مراغه

طرح جهش توليد در دیمزارها بهترين فرصت جهت رونق هر چه بيشتر زراعت شهرستان ويژه مراغه

افشین نجفقلی دوست - اقتصاد آینده آذربایجان شرقی(مراغه ) :  معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها بهترین فرصت جهت رونق هر چه بیشتر زراعت در شهرستان می باشد.

مهندس اسماعیل کریمی اصل  در جلسه منطقه اي جهش توليد در ديم زارها که در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مراغه برگزار شده بود ضمن بیان این مطلب افزود: پتانسيل علمي موجود در شهرستان و وجود ارتباط سازنده با مراكز علمي و تحقيقاتي مي تواند به عنوان بهترين ابزار در جهت پيشبرد بهتر اين طرح در سطح شهرستان مراغه باشد.

وی تاکید کرد: شهرستان مراغه از اواخر تابستان ٩٨ با ستاد اجرايي فرمان امام همكاري داشته و حدود ٢٥ ميليارد تومان تسهيلات با اهرم اجرايي بنياد بركت در قالب گیاهان دارویی، دام سبک و سنگین زنبورعسل پرورش ماهی و... جذب بخش كشاورزي گرديده است، اما با وجود سابقه همكاري جهاد كشاورزي شهرستان با اين ستاد طرح جهش توليد مي تواند بهترين فرصت براي همكاري بيشتر با اين نهاد باشد.

مهندس کریمی اصل همچنين به تامين به موقع نهاده هاي اين طرح جهت ثمر بخش تر شدن اين طرح تاكيد نمود.

معاون بهبود تولیدات  گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان و مدير اجرايي طرح جهش توليد در ديمزارها نیز در این جلسه به ارزيابي  طرح تاكيد نموده و از تمامي همكاران اين طرح خواست كه به اجراي دقيق بند بند اين طرح   توجه خاص داشته و عوامل موثر در افزايش عملكرد در جهش توليد را مدنظر داشته باشند و به كنترل به موقع بيماري و آفات و بيماريها اهتمام كامل داشته باشند.

مهندس رخ افروز همچنين به برگزاري دوره هاي آموزشي اين طرح در فصول مربوطه متناسب با عمليات داشت و برداشت اشاره نمود.

گفتنی است در این جلسه که مديران جهاد كشاورزي شهرستانهاي مراغه، عجب شير و بناب و ملكان و نماينده صندوق بيمه محصولات كشاورزي استان، محققان موسسه تحقيقات ديم و مسئولين مراكز و مسئولين زراعت و حفظ نباتات و ترويج، كارشناسان اختصاصي طرح در سالن اجتماعات مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ويژه مراغه برگزار گرديد گزارش اقدامات انجام يافته در خصوص اجراي طرح توسط مديران شهرستانها ارائه گرديد و مجري طرح استاني و مديران ستادي سازمان و در نهايت كارشناسان شهرستاني به بيان نكته نظرات خود پرداختند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید