تعداد ۵۱۸ روستا بازار در کل کشور ايجاد مي شود

تعداد ۵۱۸ روستا بازار در کل کشور ايجاد مي شود

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  معاون توسعه تعاونيها و تشکل هاي سازمان مرکزي تعاون روستايي ايران، بر توسعه و پويايي تعاونيها تاکيد کرد.

 دکتر محمدرضا شاه پسند در بازديد از شبکه تعاون روستايي شهرستان بناب که حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس و مهندس علي اکبر نژادرضا مدير تعاون روستايي استان نيز حضور داشت ضمن بيان اين مطلب افزود: روند تعاون در شهرستان روند خوبي دارد ولي مانند بيشتر تعاونيهاي کشور نياز به اصلاح دارد و با توجه به مبناي بسيار قديمي تعاون، اگر بتوانيم تغييراتي را که مدنظر داريم شکل دهيم خدمت بسيار خوبي به کشاورزان و سهامداران ارائه مي دهند.

وي با اشاره بر اين موضوع که استفاده از زيرساختهاي خوب شبکه از مسير اصلي واژه تعاون منحرف شده است، افزود: اين خدمات نبايد فقط در حوزه مبادلات و توزيع نهاده ها و سوخت باشد بلکه در حوزه خدمات فني و واحدهاي توليدي و کشاورزان و در قالب زنجيره ارزش هم با توجه به قابليت زيرساختي تعاوني ها، مي توانيم در حوزه عمل شرکت ها موجب افزايش بهره وري و نهايتاً سود کشاورزان گرديم.

معاون توسعه تعاوني ها و تشکلهاي سازمان مرکزي تعاون روستائي ايران اظهار نمود: تعاوني ها با توجه به اساسنامه بسيار قوي که دارند بايد از جنبه قدرت وارد شده و از خرد جمعي بهره بگيرند و به حوزه هاي زنجيره ارزش وارد شوند.

وي ادامه داد: در حوزه تعاون روستايي با حذف واسطه ها، بدون واسطه توليدات محصولات کشاورزي، باغي و روستايي را به شهرها و دست مردم برسانيم که به واسطه روستا بازارها اين عمل تحقق مي يابد.

دکتر شاه پسند با بيان اينکه حذف واسطه باعث افزايش سود کشاورز و روستايي و کاهش قيمت براي مردم شهر مي شود  افزود: تعداد ۵۱۸ روستا بازار در کل شهرهاي کشور ايجاد مي شود که توليدات روستايي را به دست مردم شهرنشين رسانده و به فروش برسانند.

وي ادامه داد: در مرحله دوم انتقال مفاهيم منبعث از اساسنامه و قانون را با مباحث آموزشي به مديران عامل را در نظر داريم که مديرعامل با اطلاعات بالا با ارائه برنامه روشن به هيئت مديره موجب سودآوري شرکت و ارائه خدمات بهينه کشاورزان بشوند.

دکتر شاه پسند در پايان سخنان خود گفت: در برنامه کلي در تشکلها در نظر داريم با هماهنگي با امور اقتصادي، نهاد رياست جمهوري با گرفتن وام هايي با درصد کم براي حمايت از تشکلها زمينه ارائه خدمت به کشاورزان را فراهم بياوريم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید