سازمان امور مالیاتی برای برچیدن شرکت‌های صوری عزم جدی دارد

محمد مسیحی شامگاه یکشنبه در جمع فعالان اقتصادی منطقه کاشان با اشاره به رفتار مداراجویانه سازمان امور مالیاتی در رابطه با بخش شناسنامه‌دار اقتصاد افزود: این سازمان برنامه های جدی در چهارچوب قانون و مقررات برای فرار مودیان مالیاتی دارای شرکت‌های صوری و کاغذی، کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف و حساب های اجاره‌ای و ‌برچیدن سفره آنها دارد تا تولیدکننده واقعی نفسی تازه کند.

به گفته وی، تقویت بانک‌های اطلاعاتی و پذیرش خوداظهاری مودیان شناسنامه‌دار به ویژه بخش تولید از جمله راهکارهای مقابله با فرار مالیاتی است.

وی اظهار داشت: رفع تعهد ارزی به صورت واقعی در حیطه اختیار سازمان امور مالیاتی نیست و مسوول آن بانک مرکزی است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور افزود: به محض اعلام رفع تعهد ارزی توسط بانک مرکزی سازمان در سامانه‌ قرار می دهد که فقط دو بخش صادرات خدمات فنی و صادرات بخش کشاورزی را مستثنی کرده است.

مخالفت با درآمدهای مالیاتی در شرایط کنونی

مسیحی گفت: در سالی که تحریم های ظالمانه و زیان های ناشی از بیماری کویید ۱۹ وجود دارد سازمان مخالف افزایش درآمدهای مالیاتی کشور است.

سازمان امور مالیاتی برای برچیدن شرکت‌های صوری عزم جدی دارد

وی، نوع نگاه سازمان امور مالیاتی را مزاحمت ایجاد نکردن برای کالای اقتصاد و تولیدکنندگان اعلام و اضافه کرد: باید در چارچوب قانون برای بخشش ناتوانی اقتصادی انعطاف لازم را به خرج داد.

به گفته وی، اگر اصل مالیات تا یک ماه پس از ابلاغ برگه قطعی پرداخت شود اصل جرایم به طور خودکار بخشیده اما به ازای هر ماه تاخیر 2 درصد از این بخشودگی کسر می‌شود.

مسیحی پیش بینی بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : اگر امسال ۹۰ هزار میلیارد تومان آن تحقق یابد تا پایان سال حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده قابل دریافت است.

تراکنش‌های زیر ۱۵ میلیون تومان رسیدگی نمی‌شود

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این سازمان حق ورود به تراکنش های زیر ۱۵ میلیون تومان را ندارد.

مسیحی درباره عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی که از سوی محیط زیست اعلام می‌شود، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور در حالی بر مبنای اعلام آلایندگی محیط زیست برای شهرداری ها عوارض وصول می‌کند که نه در عملکرد امور مالیاتی می‌آید و نه مسوولیتی در تعیین آن دارد.

واگذاری بسته‌های حمایتی به تولیدکنندگان استان اصفهان

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان نیز با یادآوری واگذاری بسته‌های حمایتی از سال ۱۳۹۷ به تولیدکنندگان این استان گفت: اصفهان تنها استان ارایه کننده این بسته‌ها در کشور است.

بهروز مهدلو افزود: در سال جاری برای حمایت از تولیدکنندگان با توجه به شیوع ویروس کرونا اقساط افزون بر چهار هزار ۸۰۰ مودی به بلندمدت تقسیط شد که این تقسیط‌ها تا ۳۶ ماه برای فعالان اقتصادی تا سال ۱۴۰۳نیز رسیده تا قدرت خرید آنها افزایش یابد.

وی در خصوص فرار مالیاتی اظهارداشت: با توجه شرایط نفت و محدودیت‌های منابع مالی دولت، فرار مالیاتی در چنین شرایطی حق‌الناس است.

مهدلو ادامه داد: اداره کل امور مالیاتی اصفهان از ۳۰ ماه گذشته تاکنون شناسایی دلالان را در دستور کار خود قرار داده است و دلال لوازمی در استان شناسایی شد که تاکنون حتی ریال بابت مالیات پرداخت نکرده است.

وی اضافه کرد: طبیعی است هرچه مالیات از این دلالان دریافت شود از فشار روی تولیدکنندگان و صنعت‌گران کاسته خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر ۲۸۰ میلیارد تومان استرداد شده است، گفت: نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سال گذشته در کاشان مالیات دریافت شد که ۱۳۷ میلیارد تومان بابت مالیات‌های مستقیم و بقیه ارزش افزوده بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع هشت هزار میلیارد تومان مالیات در استان اصفهان دریافت شد، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸، ۸۴ میلیارد تومان از محل دریافت مالیات‌ها به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کاشان پول پرداخت شد که این رقم در سال ۹۵، ۴۱ میلیارد تومان بود.

در این نشست که در اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد، برخی تولیدکنندگان و صنعتگران برگشت تعهدات ارزی، تامین مواد اولیه و قانون ارزش افزوده را از جمله مشکلات خود بیان کردند.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید