نگرش سازمان امور مالیاتی مثبت و به نفع تولید است

به گزارش خبرنگار خبرنگار ما بهروز مهدلو شامگاه یکشنبه در جمع تعدادی از فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع شهرستان کاشان با اشاره به سیاست‌های سازمان امور مالیاتی در حمایت از بخش تولید اظهار داشت: نگرش سازمان مالیاتی به بخش تولید مثبت و به نفع این بخش است.

وی با بیان اینکه در اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان یک بسته حمایتی از تولیدکنندگان وجود دارد که گزارش آن هر سال برای مقامات استانداری و مجمع نمایندگان استان اصفهان ارسال می‌شود، ابراز داشت: حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی در استان اصفهان وجود دارد که خود را ملزم به حمایت از آنها می‌دانیم.

بیشترین تمرکز سازمان امور مالیاتی بر روی فرارهای مالیاتی است

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین تمرکز این سازمان بر روی فرارهای مالیاتی و پنهان کاری در اظهارنامه هاست، تصریح کرد: با افراد حقیقی و حقوقی که به هر نحوی از پرداخت مالیات فرار و یا پنهان کاری می‌کنند طبق قوانین برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۱۹۷ میلیارد تومان در کاشان وصولی مالیات را داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: ۱۳۷ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به مالیات‌های مستقیم و ۶۰ میلیارد تومان هم مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

مهدلو با اشاره به اینکه در سال ۹۸ بیش از ۸۴ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان کاشان پرداخت شده است، بیان داشت: این در حالی است که در سال ۹۵ این پرداختی حدود نصف این مبلغ و بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان بوده است.

مالیات بر ارزش افزوده اجرای عدالت در توزیع ثروت است

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده روشی برای اجرای عدالت در توزیع ثروت است، افزود: سازمان امور مالیاتی با تولیدکنندگان به صورت کامل تعامل دارد.

وی با اشاره به اینکه ممیزان مالیاتی استان اصفهان بر اساس حدس و گمان به پرونده‌ها رسیدگی نمی‌کنند، گفت: رسیدگی به پرونده‌ها بر اساس مدارک و مستندات کامل است.

مهدلو همچنین با بیان اینکه در کاشان بیش از ۱۴ هزار اظهارنامه اشخاص حقیقی و یک هزار و ۲۰۰ اظهارنامه اشخاص حقوقی ثبت شده است، ادامه داد: به طور متوسط برای هر ۲۰۰ پرونده یک نفر مأمور رسیدگی می‌شود که این باعث می‌شود نیروی انسانی فشار زیاد کاری متحمل شود.

سازمان امور مالیاتی استان اصفهان به شدت از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد

وی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی استان اصفهان به شدت از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد، تاکید کرد: حدود ۲۰۰ نیروی سازمان امور مالیاتی بازنشسته شده است و هیچ نیروی جدیدی در قبال این نیروها به سازمان اضافه نشده است و این باعث شده است که فشار کاری بر همکاران ما زیاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

روزنامه اقتصادآینده و پورتال خبری اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید