کد خبر: 267238
۱
PNAZAR
نسخه چاپی

۲۰ تُن چوب قاچاق طی یکسال اخیر در ورامین کشف و ضبط شده است

به گزارش خبرنگار مهر اصغر سپه وند صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح عملیات مبارزه با قاچاق محصولات جنگلی طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این مدت ۲۰ تن چوب قاچاق توسط مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی ورامین و همکاری نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است.

سپه وند با اشاره به اینکه اغلب چوب‌های بازداشتی از گونه‌های گز، شاهی، تاغ، زبان گنجشک و اقاقیا بوده است، افزود: این کشفیات در بازرسی از خودروهای حامل این چوب‌ها و کنترل پروانه‌های حمل در مبادی ورودی و خروجی شهرستان ورامین به دست آمده است که ضمن توقیف خودروهای حامل چوب‌های اتاق با هماهنگی قضائی متخلفان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های قرچک و ورامین عنوان داشت: کشف و ضبط چوب آلات قاچاق بر اساس ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در پی صدور ۳ فقره آرا قضائی این میزان چوب آلات بازداشتی به صورت مزایده به فروش رسید و درآمد حاصله نیز به حساب خزانه‌داری واریز شد.

سپه وند گفت: از عموم مردم درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تخریب عرصه‌های ملی و قاچاق چوب مراتب را فوراً از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس