کد خبر: 267265
۰
۰
نسخه چاپی

اردبیل از بن بست ریلی خارج می شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز، اکبر بهنامجو با اشاره به تصویب احداث بارانداز ریلی و پایانه لجستیکی در کمیسیون مشترک بین ایران و آذربایجان، اظهار کرد: احداث این پایانه بعد از انجام اقداماتی چون امکان سنجی، مکان یابی، تهیه نقشه و مطالعات مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت.

وی یکی از برکات بزرگ این پایانه را صادرات دانست و افزود: از طریق این پایانه صادرات محصولات کشاورزی ما با کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه، روسیه و آذربایجان رشد جهشی داشته و با احداث این پایانه و ایجاد شهرک صنعتی مشترک سیر سرمایه گذاری در منطقه به سرعت رشد می‌کند.

استاندار اردبیل این طرح را دارای توجیه بسیار بالا دانست و گفت: خروج استان اردبیل از بن بست ریلی و تأمین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات بزرگ استان از کشورهای همجوار و صادرات محصولات گلخانه ۱۶۰۰ هکتاری و سایر محصولات کشاورزی و صنعتی از مزایای این پایانه است.

بهنامجو افزود: نقشه ۲۵ کیلومتر اول راه آهن اردبیل به پارس آباد و مطالعات اجرای آن انجام شده و با مصوب شدن احداث پایانه در کمیسیون مشترک، توافق شد ۱۰ کیلومتر از راه آهن آذربایجان بهسازی و پنج کیلومتر ریل جدید احداث و ایران نیز نسبت به احداث پایانه اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا اراضی ملی و اشخاص شناسایی و کمیته‌ای ویژه در حال پیگیری اجرای آن است.‌

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید