قانون شناسایی مصدومین شیمیایی سردشت اجرا می‌شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز، حمیدرضا حبیب‌اللهی با اشاره به دستور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر احیا و اجرای قانون شناسایی مصدومین شیمیایی گفت: احیای این قانون به صورت عام برای تمام مصدومین شیمیایی در نظر گرفته شده است، اما به دلیل حجم بالای مصدومین شیمیایی شهرستان سردشت و روستاهای اطراف آن به صورت ویژه برای این منطقه به اجرا در آمده است.

وی افزود: در همین راستا تیمی متشکل از مدیرکل درمان بنیاد شهید، مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد، مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد و معاون فنی بیمه‌های اشخاص بیمه مورد نظرمان به سرپرستی این‌جانب به شهرستان سردشت اعزام شد.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری جلسه این تیم در فرمانداری شهرستان سردشت گفت: این جلسه روز یکشنبه ۵ بهمن‌ماه با حضور فرماندار شهرستان سردشت، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی، فرمانده سپاه و رییس شورای تأمین شهرستان سردشت برگزار شد و طی آن روند ثبت نام، تشکیل پرونده و معرفی به بنیاد شهید به‌منظور بررسی مستندات و احراز مصدومین و معرفی جهت تعیین درصد مورد بررسی قرار گرفت.

حبیب‌اللهی افزود: در این جلسه مقرر شد فرمانداری سردشت مسئولیت تیم ثبت‌نام، احصاء و احراز حاضرین مصدوم در واقعه سال ۱۳۶۶ را بر عهده بگیرد و نتیجه را به صورت مکتوب به بنیاد شهید اعلام کند تا پس از اخذ سی‌تی‌اسکن ریه و سایر مستندات، تیم پزشکی شامل متخصصین و سایر اعضا به شهرستان سردشت اعزام شوند تا در همان محل نسبت به احراز مصدومین اقدام شود.

وی با تأکید بر اعلام آمادگی تیم تخصصی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هر زمانی که این فهرست از سوی فرمانداری به ما اعلام شود، در کمتر از یک هفته کاری تیم تخصصی به شهرستان سردشت اعزام می‌شود.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید با اشاره به بازدید تیم اعزام‌شده به شهرستان سردشت از درمانگاه رسیدگی به مصدومین شیمیایی این شهرستان، گفت: در این بازدید کمبودهای این درمانگاه احصا شد و با توجه به همراهی معاون بیمه طرف قرارداد دستورات لازم برای اجرای راهکارهای عملی جهت رفع این کمبودها صادر شد. خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد داروهای لازم در داروخانه درمانگاه موجود بود و مقرر شد با مکاتبات لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری شرکت بیمه مورد توافق به‌عنوان شرکت بیمه تکمیلی درمان ایثارگران در جهت تأمین سایر داروهای مورد نیاز اقدام شود.

حبیب‌اللهی در پایان گفت: مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این بازدید در خصوص برنامه‌های پایش سلامت، تعیین پروتکل‌های درمانی و رسیدگی فعال به مصدومین شیمیایی توضیحاتی را ارائه داد و مقرر شد گروه‌های درمان و رسیدگی به مصدومین شیمیایی به صورت مستمر به شهرستان سردشت اعزام شوند.
 

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید