ابتکار: مهارت خوب زیستن به اصلاح خشونتها در جامعه کمک می‌کند

معصومه ابتکار روز سه شنبه در حاشیه افتتاح مرکز توانمندسازی بانوان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه در دولت لایحه حفظ کرامت و حمایت از امنیت زنان در برابر خشونت را به تصویب رساندیم.

وی اضافه کرد: این لایحه تمام ابعاد خشونت چه خشونت خانگی چه خشونت علیه زنان در جامعه را در بر می‌گیرد، لایحه اکنون در اختیار مجلس شورای اسلامی است و انتظار داریم مجلس به این لایحه بسیار مهم رسیدگی کند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: قوانین بسیار راهگشا و جامع هستند، لایحه خشونت علیه زنان لایحه‌ای مشترک با قوه قضاییه است و ما انتظار داریم با تصویب این قانون در اولین فرصت وظایف دستگاه‌ها در این قانون مشخص شود.

وی بیان کرد: در این قانون پیش بینی شده که شورای راهبری در ارتباط با مسائل مرتبط با خشونت علیه زنان تشکیل و صندوقی برای زنان خشونت دیده طراحی شود.

ابتکار افزود: فرهنگ و آموزش در راستای خشونت علیه زنان بسیار راهگشاست که در این راستا طرح‌هایی با وزارت آموزش و پرورش و بهزیستی داریم که موضوع مهارت‌های خوب زیستن را دنبال می‌کند.

وی گفت: معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: در زمان حاضر با وزارت آموزش‌ و پرورش طرحی تحت عنوان گفت و گوی ملی خانواده را برای دانش آموزان و اولیا اجرا می‌کنیم.

وی گفت: تسهیلات پایدار برای روستاییان و تسهیلات فراگیر که دولت از سال گذشته پیش بینی و اجرایی کرده مورد استقبال قرار گرفت و حدود 40 درصد تسهیلات دولتی را زنان دریافت کردند که بسیاری از آن‌ها به اشتغال پایدار منجر شده است.

وی ادامه داد: طرح توانمندسازی زنان طرح مشترکی با معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده است که توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را دنبال می‌کند و از آموزش‌ مهارت‌های کلی تا حرفه‌ای و تخصصی و تامین زنجیره ارزش و اتصال به بازار و اشتغال پایدار هدف اصلی آن است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در موضوع بازاریابی به ویژه بازاریابی دیجیتال و شبکه سازی بازاریابی دیجیتال با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی مشغول به فعالیت و اجرا هستیم.

وی اضافه کرد: اکنون در بسیاری از نقاط کشور فعالان عرصه کارآفرینی مراکزی را پیش بینی می‌کنند تا بتوان کالاها و خدماتی که زنان تولید می‌کنند قابل عرضه باشد.

ابتکار بیان کرد: در حال رایزنی هستیم تا در مراکز استان‌ها زنان روستایی و دیگر زنان کالاهای خود را عرضه کنند و تبادلات از طریق این مراکز و فضای مجازی امکان پذیر باشد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان مانند دیگر استان‌های کشور سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده دارد، خاطرنشان کرد: این سند براساس وضعیت استان مطالعات، مشکلات و آسیب‌های خانواده، حقوق زنان و کودک همسری در این سند دیده شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: سازمان بهزیستی و مراکز اورژانس اجتماعی مسئولیت‌های اصلی را برعهده دارند. 

وی تصریح کرد: خوشبختانه در زمان حاضر قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را داریم که این قانون نقش بسیار مهمی را در خصوص افراد زیر 18 سال ایفا می‌کند که با استناد به این قانون در ارتباط با موضوعاتی مانند کودک همسری می‌توان اقدام کرد.

ابتکار امروز در سفر یکروزه به اصفهان علاوه بر بازدید از مرکز فنی و حرفه ای استان با زنان کار آفرین این استان دیدار خواهد کرد.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید