به دنبال تسهیل امور و خدمت‌رسانی آسان به مردم هستیم

به دنبال تسهیل امور و  خدمت‌رسانی آسان به مردم هستیم

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که 6 هزار مسجد در استان وجود دارد که هر کدام حداقل پنج نفر هیات امنا دارد، گفت: بر این اساس، برای تسهیل امور و خدمت‌رسانی آسان به مردم، در عملی ابتکاری، رسیدگی به امور مساجد را در استان ایجاد کردیم تا به امور مساجد رسیدگی شده و مردمی سازی شود.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی در جلسه کارگره توسعه مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان،با بیان اینکه خدمت رسانی ما با ارائه خدمت به موقوفات معنا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به وضعیت گستردگی موقوفات در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان، نواحی موقوفات ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت و گستردگی موقوفات تبریز، اضافه کرد: موقافات قائم مقام فراهانی 38 هزار هکتار بوده و سالانه بیش از 3000 هزار برگ اجاره برای این موقوفات بسته شده بسته شده و رابطه استیجاری ایجاد می‌شود، در مقابل این، برخی شهرستان‌ها دارای موقوفات با گستردگی کم هستند که ناحیه موقوفات این مناطق با یکدیگر ادغام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نواحی سه و چهار اوقاف نیز با توجه به گستردگی موقوفات و در راستای خدمت‌رسانی بیشتر ایجاد شده است، افزود: هرگز به دنبال بزرگ کردن مجموعه نیستیم و هدف از ایجاد نواحی مختلف خدمت رسانی بیشتر است، بر این اساس اوقاف ناحیه پنج را هم برای خسروشاه و سردرود ایجاد خواهیم کرد.

حیدر فتح‌زاده، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه تاکید کرد: مستند سازی فعالیتها و بهره گیری از مدل‌های استراتژی برای چارچوب سازی برنامه‌های و اشتراک گذاری دانش و بهره گیری از تجرببات موفق سازمان، گام مهمی در تحقق برنامه‌های تحول اداری است.

وی با تاکید با مستند سازی و اهمیت آن در برنامه‌های تحول اداری، گفت: ضررورت تداوم و شکل گیری کارگروه‌ها و کمیته‌های مرتبط را مهم ارزیابی کرده و بر توسعه میز خدمت در اداره کل تاکید کرد.

جلسه کارگره توسعه مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با حضور مدیرکل اوقاف و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی با محوریت حقوق شهروندی، ساماندهی نیروی انسانی و بهره وری نیروی انسانی، توسعه دولت الکترونیکی، ارتقای سلامت اداری با رویکرد تقویت اعتماد بین مردم، تقویت تعامل بین مردم و دولت با رویکرد مردمی کردن اداره امور اوقاف و تشکیل هیت امنا و استفاده از آنها برای اداره موقوفات، ادغام ادارات شهرستانی و متناسب نمودن آن با موقوفات و استفاده بهینه از نیروی انسانی و راه اندازی مرکز افق برگزار شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید