کد خبر: 267760
۰
۰
نسخه چاپی

دولت بدون سمن‌ها توان حل مشکلات اجتماعی را ندارد

محمدمهدی تندگویان در حاشیه بازدید از ساختمان نیمه‌کاره مجمع جوانان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با وجود تمامی اقداماتی که برای جوانان صورت دادیم اما هنوز در این زمینه با کمبودهای زیادی مواجه هستیم که باید برای رفع آن تلاش کرد.

وی با بیان اینکه در مجلس گذشته لایحه تفکیک وزارت ورزش و جوانان دومرتبه به صحن مجلس رفت اما رأی نیاورد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید به حوزه جوانان توجه بیشتری داشته باشیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با وجود تمامی مشکلات در سطح کشور و جامعه شاهد دوام و قوام نظام بوده و علی‌رغم فشارهای متعدد در حوزه‌های متعدد در چهل و دومین سال انقلاب با ایستادگی و همراهی مردم شاهد رویدادهای مثبتی هستیم.

داشتن نماینده مستقل ویژه جوانان در دولت حق این قشر است

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳۰ میلیون جوان در کشور وجود دارد، افزود: داشتن نماینده مستقل ویژه جوانان در دولت حق قشر است تا بتواند مسائل و مشکلات را بهتر پیگیری کند.

تندگویان با اشاره به اینکه شعار جوان‌گرایی سبب ناامیدی بیش از پیش جوانان در کشور شده است، بیان کرد: شایسته‌سالاری در انتصابات و وجود جوانان امری مورد نیاز است و امروز با افتخار می‌گوئیم که پایگاه مجمع ملی جوانان، مجامع استان‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان در کشور شکل گرفته‌اند و هیچ‌گونه ابهام قانونی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در دوره جدید معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان کارکنان این معاونت ۲۰ سال جوان‌تر شده است، تصریح کرد: باید این جوان‌گرایی در سطوح مختلف مدیریتی وجود داشته باشد تا روند حرکت رو به رشد کشور بیش از پیش باشد.

جوانان روحیه مطالبه‌گری داشته باشند

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه جوانان باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشند خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در ساختار جدید با مکاتبه با مجمع ملی جوانان با توجه به روحیه مطالبه‌گری جوانان، پیگیری‌های تخصصی و اساسی حوزه خود را به شکل صحیح و کارشناسی انجام دهند.

وی به تأثیر مؤثر سازمان‌های مردم‌نهاد در استان‌های مختلف کشور اشاره و خاطرنشان کرد: سمن‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی که دولت توان رفع آن را نداشت به خوبی وارد شده و آسیب‌ها را تا حدی رفع کردند.

تندگویان با بیان اینکه در ابتدای فعالیت ما در حوزه سمن‌ها هیچ‌گونه قانون و مصوبات قانونی برای تسهیل در پیشبرد امور آنها وجود نداشت، گفت: با وجود تمامی این مشکلات با رفع معضلات و خلأهای قانونی موفق به ثبت ٢٥٠ شناسه در سراسر کشور شدیم که اقدامی ویژه محسوب می‌شود.

وی در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در حضور خود به استان البرز اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل فعالیت مدیران جوان در حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان بدون وجود اعتبارات ویژه اتفاقات بسیار مثبتی صورت گرفته است که نشان از ظرفیت بالای این مجموعه‌ها دارد.

البرز به واسطه مهاجرپذیر بودن دارای شرایط خاصی است

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه البرز به دلیل مهاجرپذیر بودن شرایط خاصی دارد و بر همین مبنا باید در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد، همچنین بنا شد برنامه‌هایی برای تشکیل خانه جوانان استان نیز انجام شود و با افزایش ۵۰۰ درصدی اعتبارات طی سه سال اخیر بتوانیم همانند حوزه ورزش حرکت رو به رشد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های صورت‌گرفته ویژه جوانان تمام توان ما با وجود کمبودهای موجود بوده است، تصریح کرد: حوزه جوانان استان البرز همواره به دور از حاشیه فعالیت‌های خود را پیش برده و یکی از برترین‌های کشور است.

تندگویان خاطرنشان کرد: اعضای سمن‌ها به عنوان بازوان مردمی مسئول رصد و پایش مشکلات و مباحث جوانان استان‌ها هستند که باید به صورت اختصاصی به این امر بپردازند و در ستادهای ساماندهی به صورت ویژه پیگیری کنند.

وی با اشاره به شفاف‌سازی بحث مالی سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان می‌بایست شفاف‌سازی مسائل مالی سمن‌ها و طرح‌های جوانان را از مدیران کل و مسئولان ادارات کل مطالبه کنند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان متذکر شد: امیدواریم با مساعدت و قول‌هایی که داده شده، ظرف مدت ۶ ماه خانه جوانان البرز تکمیل و به بهره‌برداری برسد و به زودی سند اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تکمیل و به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید