کد خبر: 267789
۰
۰
نسخه چاپی

آیت‌الله علوی گرگانی: احیای زکات منجربه ریشه‌کنی فقر می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد، با اشاره به نقش محوری زکات در اقتصاد جامعه اسلامی گفت: باید متولیان زکات در کشور با حسن عمل به گونه ای رفتار کنند که موجب احیای فریضه زکات در جامعه شوند.

وی با تاکید بر لزوم توجه و دقت فراوان در توزیع زکات گفت: باید نهایت دقت صورت گیرد تا زکات جمع آوری شده به فرد نیازمند واقعی برسد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه بی‌عدالتی و اسراف در این امور باعث نارضایتی مردم می‌شود، تاکید کرد: مراقب باشید خطا و اشتباهی نداشته باشید چرا که امروز تمام رفتار مسئولان در معرض دید و قضاوت مردم است.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار ارتباط با مردم اضافه کرد: گزارش خدمات خود را به مردم بدهید تا از کارهای شما مطلع باشند؛ اگر مردم ببینند شما مسئولان در خدمت به آنها پیشقدم هستید، خودشان با میل و رغبت به شما کمک می‌کنند.

وجوب زکات برای تحقق اهداف نظام اسلامی است

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در دیدار مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد، با اشاره به این که خداوند برای تحقق اهداف نظام اسلامی در جامعه زکات را واجب قرارداده است گفت: یکی از دلایل واجب بودن زکات، این است که مردم دغدغه خدمت به همنوع را با همه وجود در درون خود احیا کنند.

آیت الله سید محمد سعیدی افزود: یکی از اهداف خداوند در واجب کردن زکات بر مردم این است که مردم در حکومتی که از خودشان می‌دانند سهیم باشند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن پس از اقامه نماز، دستور به پرداخت زکات داده است تصریح کرد: این یادآوری مهم در کلام خدا یعنی در کنار انجام تکالیف شخصی باید به وظایف اجتماعی و اقتصادی نظام اسلامی توجه شود.

سعیدی با تاکید بر اینکه حکومت مردمی نمی‌شود مگر اینکه مردم در زکات، امر به معروف و نهی از منکر و جهاد در راه خدا سهیم شوند گفت: یکی از جلوه های سهیم شدن مردم در چنین حکومتی این است که مردم به یاد یکدیگر به ویژه نیازمندان و محرومان باشند.

وی اضافه کرد: وقتی که مردم ایتام و فقرا را یاری می‌کنند آنها را از خودشان می دانند که نمونه بارز آن طرح اکرام ایتام و محسنین در این نهاد مقدس است.

رئیس ستاد زکات استان قم با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف عالیه این فریضه الهی باید از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی بهره برد تصریح کرد: اگر همه مردم جامعه نسبت به زکات دغدغه و انگیزه داشته باشند، این فریضه الهی آن‌طور که شایسته است احیا خواهد شد.

سعیدی افزود: وقتی مصارف زکات به صورت متعدد بیان شده است معنی آن این است که که نمی‌توان این واجب الهی را نادیده گرفت.

برای اقامه زکات در کشور کم‌کاری شده است

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد نیز در این دیدارها با انتقاد از کم‌کاری های انجام شده در امر اقامه‌ زکات گفت: زکات باید سرلوحه فعالیت‌های مسئولان جمهوری اسلامی قرار بگیرد تا این فریضه الهی احیا شود.

حجت الاسلام محمدطاها مهری، ادامه داد: فرهنگ‌سازی، ترویج، تبلیغ و تبیین کارکردهای زکات به عنوان نظام مالیه اسلام از اولویت‌های اداره کل اجرایی زکات کمیته امداد است‌.

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید