کد خبر: 270632
۰
۰
نسخه چاپی

تخصیص ۳۸۰۰میلیاردتومان اعتبار برای تکمیل پروژه های مشارکتی کشور

به گزارش اقتصادآینده نیوز مهراله رخشانی مهر ظهر پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از مدرسه شبانه روزی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در قشم، در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از خیران، گفت: طی سال ۹۹ سازمان نوسازی مدارس در پروژه های مشارکتی، دوهزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تامین و تخصیص داده است. مجموع اعتبارهای تخصیصی سازمان نوسازی از سال ۹۶ تا امروز سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با اشاره به مشارکت دولت در تکمیل پروژه های آموزشی با خیران، عنوان کرد: مشارکت دولت در امر مدرسه سازی در سال ۹۹ افزایش چشم گیری داشته و در لایحه بودجه ۱۴۰۰، اعتبارات سازمان نوسازی از محل اعتبارات عمرانی کشور از ۱.۵ درصد به پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

رخشانی مهر مشارکت خیران در مدرسه سازی را متفاوت از فعالیت در دیگر فعالیت های خیرخواهانه توصیف کرد و بیان داشت: مدرسه سازی از جلمه کارهایی است که آینده کشور را شکل می دهد و هر جا سخن از تمدن سازی و تعالی است، مدرسه بالاترین مسوولیت و نقش را در تحول و پیشرفت بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: مدرسه رفیع ترین بنای زندگی انسان و جامعه است و فقط محل دریافت اموزش نیست، بلکه کانون تربیت است و امروز بیش از آنکه نیاز به ساخت مدرسه داشته باشیم نیازمند توسعه مسوولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ همدلی و همزبانی هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت فراگیر مردم در طرح آجر به آجرعنوان کرد: ۵۰۰ هزار نفر در این طرح مشارکت کردند و از سال ۹۶ تا به امروز، ۵۰ درصد مدارس کشور یا خیرساز بوده اند و یا با مشارکت بین دولت و خیران احداث شده است.

وی ضمن همسنجی آمار سرانه فضاهای آموزشی در قبل و پس از انقلاب، گفت: قبل از انقلاب سرانه فضاهای آموزشی کشور ۱.۵ متر مربع بوده و امروز به ۵.۲۱ متر مربع افزایش پیدا کرده است که علی رغم رشد جمعیت، با رشد ۳.۵ برابری همراه بوده است.

رخشانی مهر بیان داشت: استان هرمزگان هم اکنون به واسطه جهش سال های اخیر و توسعه فضاهای آموزشی، با سرانه ۵.۵۵ متر مربع، بالاتر از میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در حالی که در سال ۹۶، ۱۱ استان زیر خط میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور بودند، سال ۹۹ دو استان گیلان و کردستان هم توانستند بالاتر از میانگین کشوری قرار بگیرند و استان کرمان نیز با بهره برداری از پروژه های آموزشی تا پایان سال جاری به جمع استان هایی که دارای آمار بالاتر از میانگین کشوری هستند می پیوندد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از حمایت های استاندار هرمزگان و اداره کل نوسازی، اظهار داشت: تحویل ۶۳۷ کلاس درس طی یک سال، بدون هدایت و راهبری ویژه استاندار هرمزگان، حمایت خیران و پیگیری اداره کل نوسازی استان قابل دستیابی نبود.

رخشانی مهر گفت: در لایجه بودجه سال ۱۴۰۰، اعتبار ویژه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای استان های هرمزگان، کرمان، خوزستان و اذربایجان غربی علاوه بر سهم اعتبارات ملی پیش بینی شده که نمایندگان استان می توانند از ردیف های متفرقه این اعتبار را تاسقف ۵۰۰ میلیارد تومان هم افزایش دهند و اتفاقات قابل توجهی در حوزه مدرسه سازی با جذب این اعتبارات در این استان ها رخ خواهد شد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید